Insikter från mina utsikter.

Bor med familjen (tre barn) på landet en mil söder om Glava i västra Värmland. Har nära till Glaskogens naturreservat. Uppväxt utanför Falun. Har egen firma där jag jobbar med paleobotanik, en naturvetenskaplig analysmetod inom arkeologisk forskning.
Längtar ut på äventyr men också efter frid och lugn i naturen.

Användarnamn: äventyrssugen

Intressen: Fågelskådning, Expeditioner, Vandring, Långfärdsskridsko, Bär & svamp, Paddling, Foto, Resor, Hälsa, träning, skriva

Morgonstund...

Väckarklockan ringer kvart över fyra men jag har inga problem att ta mig ur sängen. Det är början på maj, ljust ute och jag har alltid varit sån. Inte ens i tonåren kan jag minnas att det var svårt att kliva upp tidigt. Visst kan det vara skönt att ligga kvar i sängen och dra sig en stund, men ganska tråkigt. Om jag inte somnar om snabbt tröttnar jag snart och går hellre upp.

Ute är det några plusgrader, klart i luften och jag möts av en våg av fågelröster. En komplett ljudmatta. Från sirliga kvitter till ljudliga trumpetanden. Det är högsäsong för fågelsång.