vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

6 dagar,5 nätter mellan Staloluokta och Kvikkjokk

Så kom vi iväg;lämnade ett Jokkmokk i skyfall,med farhågor för att inte se vår lilla hund i livet mer,visserligen var allt "som vanligt" på vår ösregnspromenad,men ändå.

Vi hyste många betänkligheter om vädret,men ju närmare Kvikkjokk vi kom,desto ljusare och klarare blev himlen,och vägen allt torrare.

Snabba ryck.

På onsdag morgon får vi flyga till Stalo och ge oss av mot Alkavagge

Det är bara att skynda på med mattillverkningen.Frukostblandning,energikakor.Kolla att middagsmaten är rikligt tilltagen.

En runda runt Valleberget

Vi inledde semestern med att gå upp på berget ovanför stugan i Kvikkjokk-Lappviken för att sprida stoftet efter min pappa.

Jag och Håkan,våra pojkar,min syster,pappas och en av syrrans hundar,mamma fick vara med med kikare och telefon.

Shopaholic

Snaaart semester,och korta jobbdagar,jättelugnt.En härlig avtrappning inför ledigheten.

Idag sommar och sol,men det har varje dag kommit rätt häftiga åskregn,och även regn utan åska.