vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Hemmahelg.

Det är lite av "loser-stämpel" att inte åka till fjälls en aprilhelg.

Nån som hade jobb-dagar + stugan upptagen av dess ägarinna,min syrra och en hel drös hundar..

maräng-svisch

En till härlig långhelg i Kvikkjokk.

Vi åkte upp i torsdags kväll och tog med både vår lilla hund och draghunden.

packa mammas lättsäck

Vad barnslig jag är,och "erkänner" på nätet dessutom.men jag torde ha viss förståelse på denna sida.

Mitt i den fantastiska vårvintern vi har,som fortfarande är en kallvinter med växande snötäcke och riktiga skidspår,så drar jag fram min lilla lätta 31-litersäck (Osprey Talon) och trycker ner tält,sov-och mat och övernattningssaker i den.

En barfläck-Hurra!

Det blev så soligt fram på dagen att jag i vanlig ordning slutade tidigt för att nyttja dagen ordentligt.

Mitt senaste viktkap hade kommit,så jag hämtade ut det.

Ingen vår i sikte

Motionsloppet Dundret runt brukar markera att vintern övergår i vårvinter.Så inte i år.

Som vanligt åkte vi 3-milen runt Dundret i vanligt kallföre.Vi har åkt de senaste 12 åren,och jag ytterligare en gång långt tidigare.