vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

After work

Slutade jobbet tidigare i fredags för att äntlligen fara ut och paddla igen.Trodde mej nu om att kunna greppa en paddel utan problem efter min klantiga brännskada.

Kanske hade även kajaken längtat ut,vissa döda föremål är det lätt att ge själsliga egenskaper,tror inte den gillar att ligga upp och ned och få en massa löv fastklibbade.

Med rafsset i skogen

Dags att skörda lingon.

Tog med den gamla hunden och gick uppför det branta berget där det garanterat alltid är bär,och hittade inga alls.Dock vittnade björnblafsorna om att det fanns dom som mumsat massor av lingon.

Tack för i år!

Så var nog fjällvistelserna över för i år.

En riktigt vacker höstdag med blå himmel,solen som värmde,glödande höstfärger och snövita fjälltoppar.

Fjällvandring light

Så här på hösten är jag så nöjd med att bara vara ute över en natt,därtill med lätt packning.

Väntade förgäves på att min sambos nya lätta rygga skulle anlända,men postgången var osedvaligt seg,så han fick ta sin 95-liters ändå.

Ovan Tjuoltadalen.

Dal som dal,helgens tur blev en annan och kortare än den först tänkta till Teusadalen.

Ringde min mamma i Kvikkjokk,fint väder,de hade minsann inte haft regn alls på flera dar,så då for jag dit,tog med en del grejer de ville ha upp.