Wolfgang Gullich på sardinien...

Är på jakt efter information om denna led så om någon har klättrat den vore det supersnällt om ni kunde berätta:
-Om den är helbultad eller bör kompletteras
-Om de bultar som finns fortfarande är i hyffsat skick
-Vilken förare ni använde
-Om ni väl på leden hade problem att hitta rätt väg

mvh
/Jonas

Hej!

Jag har inte klättrat Gullich, men däremot Mediterraneo, som också går på Punta Girardili. På den var det långt mellan bultarna på de lättare graderna (6a-6b), men sen rätt ok vad jag minns. Bultarna också ok. Största problemet att klippan på den leden är så fruktansvärt vass, det var som att ta i rakblad, och skorna slets rätt duktigt. Det var inga problem att hitta insteget, svårigheten var snarare att köra rätt på alla grusvägar på väg till klippan. Nedstigningen rätt lång, men inga större problem. Vi använde "Pietra di Luna" (eller vad den heter) av Maurizio Oviglia som förare.

Rapportera gärna hur turen var om du gör den, jag ska tillbaka till Sardinien över nyår.

Lycka till,
Anna

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
det är dock en skillnad lederna emellan. gullich är bultad top-bottom medan mediterraneo är bultad groundup..vilket såklart medför lite glesare bultning

gullich är fö bultad -95 och mediterrano året därpå så borde var liknande bultförhållande i det avseendet

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips