Vinbärgssnäckor --> vitlökssniglar

Har fått span på ett kanonområde där det kryllar av Vinbärgssnäckor, behöver tips om hur jag förvandlar dom till vitlökssniglar... som är JÄTTE GOTT!!!!!
Endel säger att de ska få käka sallad sista veckan, andra säger mjölk...
Hur ska de gå och "rena sig" innan tillagning....

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Till skogen

Vi började med att plantera in 5 stycken för sissådär 18 år sedan. Nu plockar jag dem i hinkvis och kör ut dem i skogen.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag har för mig att det finns risk för parasiter i sniglar och snäckor. Har du från säker källa att sådant oknytt dör vid tillagning alt. omöjligen kan sprida sig till människor verkar det bara vara en jätteintressant idé att göra god mat av de kryllande små varelserna!

Dagens skörd

Kunde inte låta bli att lägga in ett par bilder från dagen skörd. Undras vilken skogsdunge det får bli den här gången?

Bilagor

• DSC_6473.jpg
    DSC_6473.jpg
    60.7 KB · Visningar: 824
  • DSC_6472.jpg
    DSC_6472.jpg
    110.4 KB · Visningar: 710

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.