Vinbärgssnäckor --> vitlökssniglar

Har fått span på ett kanonområde där det kryllar av Vinbärgssnäckor, behöver tips om hur jag förvandlar dom till vitlökssniglar... som är JÄTTE GOTT!!!!!
Endel säger att de ska få käka sallad sista veckan, andra säger mjölk...
Hur ska de gå och "rena sig" innan tillagning....

Till skogen

Vi började med att plantera in 5 stycken för sissådär 18 år sedan. Nu plockar jag dem i hinkvis och kör ut dem i skogen.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag har för mig att det finns risk för parasiter i sniglar och snäckor. Har du från säker källa att sådant oknytt dör vid tillagning alt. omöjligen kan sprida sig till människor verkar det bara vara en jätteintressant idé att göra god mat av de kryllande små varelserna!

Dagens skörd

Kunde inte låta bli att lägga in ett par bilder från dagen skörd. Undras vilken skogsdunge det får bli den här gången?

Bilagor

• DSC_6473.jpg
    DSC_6473.jpg
    60.7 KB · Visningar: 804
  • DSC_6472.jpg
    DSC_6472.jpg
    110.4 KB · Visningar: 697

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.