Vilken Navigator?

Leker med tanken att köpa mig en GPS som en "bra att ha grej". Är varken lots eller guide och definitivt inte lantmätare, men fjällvandrar, paddlar och cyklar. Tips i prisklassen: "ej-dyr"?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Specifikationer

Karta, njäää. Det behövs nog inte. Kordinaterna på platser man är och dit man vill borde räcka...
Jag har aldrig haft någon så jag vet knappt hur de fungerar, eller vad de kostar. Inte dyr, innebär en robust och pålitlig i billigare änden. Inte flashig, eller översållad med funktioner...

Geko 201 är en kul GPS att börja med

Hoppa över den billigaste (101) som inte kan anslutas till dator och satsa på en Geko 201 eller en enkel eTREX. Vill man sedan bygga vidare kan man komplettera med en dator/handdator.

MVH/Christer
http://www.clover.se

eTrexisar...

Spanade på Pricerunner att det finns en hel uppsjö av Garmin eTrex (Venture, Summit, Legend). Är det stor skillnad på dem? Är man oinvigd så tror jag mer på er sakkunskap än det jag förstår av någon sniken försäljare...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips