Vilken Navigator?

Leker med tanken att köpa mig en GPS som en "bra att ha grej". Är varken lots eller guide och definitivt inte lantmätare, men fjällvandrar, paddlar och cyklar. Tips i prisklassen: "ej-dyr"?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Specifikationer

Karta, njäää. Det behövs nog inte. Kordinaterna på platser man är och dit man vill borde räcka...
Jag har aldrig haft någon så jag vet knappt hur de fungerar, eller vad de kostar. Inte dyr, innebär en robust och pålitlig i billigare änden. Inte flashig, eller översållad med funktioner...

Geko 201 är en kul GPS att börja med

Hoppa över den billigaste (101) som inte kan anslutas till dator och satsa på en Geko 201 eller en enkel eTREX. Vill man sedan bygga vidare kan man komplettera med en dator/handdator.

MVH/Christer
http://www.clover.se

eTrexisar...

Spanade på Pricerunner att det finns en hel uppsjö av Garmin eTrex (Venture, Summit, Legend). Är det stor skillnad på dem? Är man oinvigd så tror jag mer på er sakkunskap än det jag förstår av någon sniken försäljare...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips