Vilken modell är detta?

Fick hem dessa Lundhags av äldre modell. Gummit verkar vara Certech och under sulan står det Skywalk. Någon som kan säga vilken modell det är och kanske har egna erfarenheter? Hittar ingen storlek och för små för mig (gissar strl 42 ca) men skulle vara skoj att veta vad det är😊.
 

Bilagor

  • 20230303_175201.jpg
    20230303_175201.jpg
    617.5 KB · Visningar: 359
  • 20230303_175149.jpg
    20230303_175149.jpg
    702 KB · Visningar: 376

avslutat 73229

Avslutat
Är det inte ett par äldre Lundhags Alaska? Jag hade såna gröna när jag gjorde värnplikten 90/91. Genom åren krympte de och sulan blev konvex.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Har fått en gissning på att det kan vara ett par Lundhags Jakt Jubileum. Men Alaska är väl inte osannolikt det heller.
 
Gissar också på Alaska. Jag har för mig att de var ensamma om nordic norm näbben i Lundhags sortiment.
 
Jag hade sagt någon variant av Jakt men blir osäker då jag läser Arneris inlägg.

Skaften ser fina ut. Du kan be Lundhags flytta dem till någon lämplig "underdel" (sko+sula) i din storlek för runt 1100 kronor om jag kommer ihåg rätt. Jag använder ett par sådana från omkring '97 med numera bytt underdel då originalen till slut sprack efter ett hårt liv. Jag tycker att de var och är utomordentligt bra för långturer i fjällmiljö alla säsonger utom vinter.
 
Jodå, det är ett par Alaska. Sådär böjda blev mina också efter att de hamnade i ett på tok för varmt torkrum. Dessutom var lästen för bred så de blev helt fel på mina långa smala fötter.
/LasseÅ
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag hade sagt någon variant av Jakt men blir osäker då jag läser Arneris inlägg.

Skaften ser fina ut. Du kan be Lundhags flytta dem till någon lämplig "underdel" (sko+sula) i din storlek för runt 1100 kronor om jag kommer ihåg rätt. Jag använder ett par sådana från omkring '97 med numera bytt underdel då originalen till slut sprack efter ett hårt liv. Jag tycker att de var och är utomordentligt bra för långturer i fjällmiljö alla säsonger utom vinter.

Jodå skaften är fina. Välskötta. Använder sällan kängor själv men dom här gillar jag så får väl göra någon form av konstinstallation av dom😊.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.