Vilken karta till Narviksfjällen+stugnyckel? Var köpa?

Skall i påsk upp och gå på tur fr Riksgränsen och in i Narviksfjällen, vad heter den aktuella kartan? Går den att köpa i Uppsala? Hur köper jag NTF stugnyckel här i från? Har man fortfarande rabatt i NTF stugorna som STF-medlem?
Tack för hjälp.
MVH
Rutger

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det finns en fjällkarta över området (jag vet vad den heter men tänker inte säga nåt, för nånting får du ju göra själv;) )
De lär ha den på LundeQ, Fjällskog eller Naturkompaniet.
Eller vilket bokhandel som helst med kartor.

[Ändrat av Nordesjo 2004-03-03 kl 12:24]

rucka; sa:
Skall i påsk upp och gå på tur fr Riksgränsen och in i Narviksfjällen, vad heter den aktuella kartan? Går den att köpa i Uppsala? Hur köper jag NTF stugnyckel här i från? Har man fortfarande rabatt i NTF stugorna som STF-medlem?
Tack för hjälp.
MVH
Rutger

Lantmäteriets Fjällkarta BD6 (Abisko - Kebnekaise - Narvik) täcker in större delen av det område som torde vara intressant för dig, om du startar från Riksgränsen. Jag har sett norska kartor som är bättre och mer detaljerade, förmodligen är det just den som omnämndes i ett föregående inlägg.

NTF-nyckeln kan du bl.a. rekvirera från Abisko Turiststation, ring så skickar dom den, du får med ett inbetalningskort där du sedan sätter in 100:- i depositionsavgift. Eller hämta nyckeln i Abisko när du passerar på väg upp till Riksgränsen.

Ja, STF-medlemmar har viss rabatt, så var det i alla fall förra året jag var där, men kommer inte ihåg exakt hur mycket det var.

Mvh,
Janne

Rabatter

Som medlem av DNT betaler jeg det samme som STF-medlemmer på svenske "stugor". Så vidt jeg vet betaler STF-medlemmer norske priser på norske
DNT-hytter. DNT og STF har en avtale om dette. Jeg vil tro at denne avtalen også gjelder på NOTs hytter i Narvikfjellene.
Hilsen S.R.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips