Vilken är Din bästa pryl?

Vilken är Din bästa pryl?

En av mina bästa prylar är i alla fall en 6 liters vattensäck av märket Platypus. Helt oumbärlig under en tur på fjället, vill inte vara utan den! ...fast en annan bra pryl är ju också eldstålet, lär hålla tills man är 80...
...telefonen med kamera och riktig webläsare så att man kan uppdatera hemsidan från fjället (i alla fall när mottagning finns), skit bra!

Sacci Uppdragssäck på 30 Liter alltid med och alltid packad. Värmetröja 90, kan det bli varmare och skönare.

Listan kan bli lång och prylar är såååå kul =)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Denna fråga har diskuterats tidigare, och då som nu gäller att *min* bästa pryl är snusnäsduken, det blå-röd-gul-etc-färgade tygstycket som kan användas till så mycket:
Mitella, handduk, trasa, halsduk, mössa, kuddvar, stödförband, bordsduk, påse osv osv.

Tyvärr verkar de vara rymmningsbenägna, knyter man fast dem på ryggan så dröjer det inte länge förrän knuten löses upp. Ett sätt att fästa dem säkert är att vika in ett hörn och sy fast det och sedan fästa en minikarbin eller liknande i öglan som bildas av det vikta hörnet.

Det enda de inte duger till är väl möjligen att fånga råttor!? Fast vem vet de kanske fixar det oxå...

//p-a

En slang, innerdiameter ca 10mm, ca 150 cm lång. I ena änden ett metallrör, ca 15 cm på pressat och något tillplattat. Med denna mojäng kan man skapa härdsmälta nästan. Lägg metalländen i eldens mitt, nära lite glöd och blås i den andra. På ett bekvämt sätt får man verkligen fart på den segaste eld.

jonasmo; sa:
En slang, innerdiameter ca 10mm, ca 150 cm lång. I ena änden ett metallrör, ca 15 cm på pressat och något tillplattat. Med denna mojäng kan man skapa härdsmälta nästan. Lägg metalländen i eldens mitt, nära lite glöd och blås i den andra. På ett bekvämt sätt får man verkligen fart på den segaste eld.

Kan väl vara bra, men det funkar att blåsa bara som "vanligt" också.

Lykta

Jag är ruskigt svag för min primuslykta, men även min 2-liters platypus med tillhörande slang ligger högt upp på listan!

haskell; sa:
Den senast införskaffade brukar kännas bra... ;)
Håller nästan med:

Den bästa prylen är nästa pryl!

Dvs nästa pryl som en prylbög har för avsikt att köpa är absolut den bästa, mest viktiga, livsnödvändiga och dessutom kan man bli lycklig om man har den.

/Håkan - prylbög

Åker inte långt utan min 500ml nalgene-flaska....
Fast GPSen känns lite "pryligare"
/P.D

Håkan K; sa:
haskell; sa:
Den senast införskaffade brukar kännas bra... ;)
Håller nästan med:

Den bästa prylen är nästa pryl!

Dvs nästa pryl som en prylbög har för avsikt att köpa är absolut den bästa, mest viktiga, livsnödvändiga och dessutom kan man bli lycklig om man har den.

/Håkan - prylbög

Håller med fullständigt! Nu på lunchen ska ämnar jag köpa en liten lätt tältkudde som jag längtar till att få prova!

Min rygga

Utan tvekan min Vulcan.
Inköpt för 1500 spänn för tio år sedan och använd som resväska, stridspackning, flyttkartong, sovsäcksförvaring, vandringsrygga, skolväska, kabinväska, Playstationväska, kameraväska, rymddräktsatiralj, badväska mm mm på så skilda ställen som Australiensiska regnskogar, Bosniska lerpölar och Stockholmska nattklubbar.

Hur skulle det gått utan min lavinsändare, spade och sond?

Hur definierar man den perfekta prylen. Vilka kritiska hållpunkter bör uppfyllas? Här kommer mina viktiga:
-bör kunna användas vid varje utetillfälle
-kräver mycket underhåll
-ren design
-mycket klick och poppljud när man färdigställer prylen för användning.... :)

go tur/sam

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips