Vilken är Din bästa pryl?

Min bästa pryl är nog min nya Leatherman jucie XE6,

Värst är bäst, helt klart

"så talar en sann Prylnisse"

Go tur/Jocke

Mitt multiplierverktyg har räddat mig många gånger från obehagliga upplevelser. Allt från att fixa tältet till att peta stickor i fingret.

Mvh
The Crow

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Min bästa pryl ...

Ja ... jag svarar nog mina Jörnkängor, de går ju alltid med mig i ur och skur ! .... men min Lapp-kniv finns ju där med ....

prylbøg

Jag kænner att jag måste køpa en victorinox med inbyggd højdmætare och termometer...

Det kommer att cementera min stællning som værldens størsta prylbøg genom tiderna :)

multiverktyg

min leatherman wave!! absoluta favoriten.. tyvärr väger den för mycket och får lämnas hemma när man ska ha ultralätt :(

lignell01; sa:
Vilken är Din bästa pryl?

Det är den där prylen som man behöver därute på fjället när den inte är med...

Annars är det nog mobiltelefonen numera.
En Ericsson GH 337 som är snart 8 år fyllda.
Första telefonen som kunde ta emot (men inte skicka) SMS.
Jag är lite prylnörd på gamla prylar nämligen.

Min bästa pryl är antagligen en Swiss-Tech UtiliKey i rostfritt 420 stål. Den är lika stor som en ordinär nyckel och väger endast 14 g.

bestknives_1741_83404321

Den innehåller:
~ Kombokniv (slät och sågtandad egg)
~ Flasköppnare
~ Stjärnskruvmejsel
~ Vanlig skruvmejsel
~ Microskruvmejsel (för t ex glasögonbågar)
~ Skänklarna går att låsa i 90 grader för bättre kontroll och styrka

Sedan gillar jag förståss min microficklampa, ARC AAA.

~Paul~

Eftersom jag associerar "pryl" till annat än de stora basgrejorna tält, sovsäck, ryggsäck får det bli min "Candle lantern". Den är alltid med och saknas direkt om ljusen tagit slut. Här finns även viss "klick-funktion":)

1:a förband

1:a förbandsprylar. Denna lilla samling prylar som ingen är intresserad av att släpa på, men ändå gör anspråk på när de behöver dem. Funderar på att ta ut en avgift av alla som vill snylta på mina :)
/Hans

Datorn!

Min bästa "pryl" är datorn med bredband. Inte för att det är med i skogen, men desto mer under förberedelserna.

Naturligtvis kommer de flesta tipsen från Utsidan (får jag extra kottar nu?)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips