vattenrengöringstabletter

Hej,

Undrar om det fungerar att blanda i samma vattenflaska vattenrengöringstabletter och vätskeersättning ( t ex Resorb) ?
 
Jag är inte säker, men det finns väl risk att vattendesinfektionstabletterna "överlastas" av innehållet i Resorb. Om vatten t.ex. är mycket grumligt (innehåller mycket partiklar) brukar man väl behöva dosera högre.

Så det smartaste är väl att först desinficera vattnet och sen tillsätta Resorben.
 
Vad är det för reningstabletter du tänker dig?
Svaret blir annorlunda beroende på svaret.
Klortabletter tror jag inte bryr sig om vad mer som är i vattnet, men tabletter som flockar föroreningar och sedan ska separeras tar nog med sig allt.
 
jag har tänkt mig:
Micropur Quick MQ 1T ( klorbaserad vattenreningstablett ), vänta 30 min och sedan tillsätta Resorb.
det borde fungera?
 
Om tillverkaren anger 30 min eller mindre så är det lugnt. Enda skillnaden jag kan tänka mig är att resorben blir lite mindre sur om det finns klor kvar i vattnet,det är å andra sidan ett bra sätt att få bort eventuell klorsma och surheten är inte viktig utan mest smakrelaterad.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...