Låter som om du kan det där.
Skulle ett mål angående löpningen kunna vara att kunna springa en distans eller tid och känna riktig glädje? Alltså längre än till bussen.
Bara en fundering.
Det är väl numera i fjällen man kan känna sig lite stolt och ang motionerande känna lite vad man kan kalla glädje.
Konditionen ligger iaf över normala för min ålder blir ju sällan trött ock kan fortfarande öka uthålligheten relativt snabbt med lite mer träning och tex när man gått upp för en brant sluttning i fjällen så krävs det bara någon minut för att gå vidare om jag ej vill fota eller njuta lite.
Prioriterar annat numera än att träna som att renovera upp huset före man ev inte orkar det själv.
Målar man tex vindskivor även på 1 1/2 plans hus så blir det ju 6-7 m upp på stege och tränar bort lite höjdrädsla för fjällen samtidigt och benstyrka.
Jag läste ju böcker som löpnings entusiaster skrivit när jag tränade mkt och så "stollig"bestämde jag mig för att inte bli,man ska ta beslut om lämplig nivå på träningen och tiden man lägger ner ifh till andra mål eller nödvändigheter i livet som skola och jobb.
Som tex idag lagar jag mat till framtida dagar före jag åker ut på en liten skidtur.
När man var yngre så satt man sig i bilen före det blev ljust och åkte till ett skidområde och kom hem till färdig mat hos familjen.
Kanske jag om några år åker på fler turer målet är då iaf en vinter +en sommartur och någon kortare tur i närområdet.
Till mer skryt så är jag ju inne på 3 varvet runt ekvatorn i sträcka på fysisk aktivitet ca 50% av resor till skola och jobb med cykel resten nöjes turer på skidor,cykel,löpning,kanot.