vattenrengöringstabletter

Hej,

Undrar om det fungerar att blanda i samma vattenflaska vattenrengöringstabletter och vätskeersättning ( t ex Resorb) ?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag är inte säker, men det finns väl risk att vattendesinfektionstabletterna "överlastas" av innehållet i Resorb. Om vatten t.ex. är mycket grumligt (innehåller mycket partiklar) brukar man väl behöva dosera högre.

Så det smartaste är väl att först desinficera vattnet och sen tillsätta Resorben.

Vad är det för reningstabletter du tänker dig?
Svaret blir annorlunda beroende på svaret.
Klortabletter tror jag inte bryr sig om vad mer som är i vattnet, men tabletter som flockar föroreningar och sedan ska separeras tar nog med sig allt.

jag har tänkt mig:
Micropur Quick MQ 1T ( klorbaserad vattenreningstablett ), vänta 30 min och sedan tillsätta Resorb.
det borde fungera?

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Om tillverkaren anger 30 min eller mindre så är det lugnt. Enda skillnaden jag kan tänka mig är att resorben blir lite mindre sur om det finns klor kvar i vattnet,det är å andra sidan ett bra sätt att få bort eventuell klorsma och surheten är inte viktig utan mest smakrelaterad.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.