• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Vart tog varumärket "Caravan" vägen?

Nordiska fjäder med manufakturer i Danmark och Sverige, Malmö ägde namnet Caravan. Malmöfabriken brann ner och det Svenska bolaget gick i konkurs.
Förutom Friluftsutrustning tillverkade de stoppade dun täcken och kuddar.

go tur
Mor och far hade duntäcke och dunkudde, jag hade en dunväst från Caravan tillverkad på NF i Malmö. Jag såg när NF brann ner för jag jobbade i närheten.

I min ägo finns en Caravan Carry Combi, nästan 40 år gammal. Funkar fortfarande bra. Tror inte jag använt båda säckarna samtidigt mer än vid ett eller två tillfälllen. Men det har varit bra att ha en syntet- och en dunsäck tillgängliga beroende på aktivitet.

Har även en Caravan Golfer dunväst från samma tid. Funkar fortfarande. Bra rastplagg att lägga i toppen på ryggan.

Själv är jag dryga 50 och inte speciellt trendkänslig - uppenbarligen :)

Jag såg en Caravan ryggsäck utan ram (softpack?) på Läkarmissionens loppis idag. Men jag hade glömt kamera hemma (låg på laddning)

Per

... Själv är jag dryga 50 och inte speciellt trendkänslig - uppenbarligen :)
Bra summering! Det är vi nog många här som inte är.
Trendkänslighet var något man lämnade efter sig i spåret - någon gång i tidiga 20-årsåldern. För 40+ år sedan...
Nu prioriterar åtminstone jag funktion, hög kvalitet och lång livslängd... = Låg resurspåverkan sett över tid...