Vart tillverkas Miklagård?

Hej forumet
Jag undrar vart Miklagårds kläder tillverkas? Tycker att de verkar trevliga men vill gärna veta vart de sys (vad jag kan se så verkar endast custom-storlekarna sys i Hagfors, eller har jag fel?).

Övriga åsikter om kläderna mottages också tacksamt.

väl mött

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vänligen seobserver, jag antar att du anser det självklart att tillverkningen sker i Sverige. Jag anser det dock inte lika självklart, däremot ser jag många formuleringar som är klara rödflaggor för att tillverkningen sker i Kina. Jag hoppas såklart att jag har fel. Att ullen är gjord i Sverige står dock klart och tydligt.

Jag håller med dig Bubas, det är ofta väldigt förvillande på många företags hemsidor. Jag brukar ofta skicka till deras kundtjänst och fråga. Jag hittar det inte nu, men jag har för mig att det tidigare stod på micklagårds hemsida att kläderna syddes i Baltikum och Polen, men som sagt, det är bara ett vagt minne. Jag rekommenderar att du skickar till dem och frågar och sedan skriver här vad de svarade 😊

Tack för svar Simon!
Nu har jag varit i kontakt med Miklagård och fått svar; tillverkningen sker i Bulgarien (och till viss del i Hagfors).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips