Vart tillverkas Miklagård?

Hej forumet
Jag undrar vart Miklagårds kläder tillverkas? Tycker att de verkar trevliga men vill gärna veta vart de sys (vad jag kan se så verkar endast custom-storlekarna sys i Hagfors, eller har jag fel?).

Övriga åsikter om kläderna mottages också tacksamt.

väl mött
 
Vänligen seobserver, jag antar att du anser det självklart att tillverkningen sker i Sverige. Jag anser det dock inte lika självklart, däremot ser jag många formuleringar som är klara rödflaggor för att tillverkningen sker i Kina. Jag hoppas såklart att jag har fel. Att ullen är gjord i Sverige står dock klart och tydligt.
 
Jag håller med dig Bubas, det är ofta väldigt förvillande på många företags hemsidor. Jag brukar ofta skicka till deras kundtjänst och fråga. Jag hittar det inte nu, men jag har för mig att det tidigare stod på micklagårds hemsida att kläderna syddes i Baltikum och Polen, men som sagt, det är bara ett vagt minne. Jag rekommenderar att du skickar till dem och frågar och sedan skriver här vad de svarade 😊
 
Tack för svar Simon!
Nu har jag varit i kontakt med Miklagård och fått svar; tillverkningen sker i Bulgarien (och till viss del i Hagfors).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.