Varg i västerbotten...
- Trådstartare mrhedlund
- Start datum
trollerian trollerahan... nu lurar ni mig inte.. när solen lyser blir ni till sten!!
Nope, kamera och rörelsedetektor är utmärkta hjälpmedel..... grymt svår att skjuta med pilbåge har jag hört. Man måste åtla och sitta väldigt still och länge.
Tycker du.
Jag tycker att det är en predator som tillför mer än den stör, och att vi därför ska ha varg i hela landet. Även i renbetesland.
Vad är er åsikt kring detta faktum att vargen sprider sig mer o mer.. stödjakt har ju varit tillåten för länge sedan. Det är en predator som verkligen stör mer än vad den tillför...
Håller inte med. Vargen tillför saker precis som alla arter i naturens gigantiska system. Tar man bort vargen får det konsekvenser i hela kedjan. Låt naturen ha sin gång och sköta så mycket som möjligt själv. Det är bara vi människor som tror att vi vet bättre och hela tiden är inne och petar i saker och ting.
Tycker vargen är en väldigt intressant art och jag skulle ge ganska mycket stålar för att se den i det vilda i sin rätta miljö.
Tycker du.
Jag tycker att det är en predator som tillför mer än den stör, och att vi därför ska ha varg i hela landet. Även i renbetesland.
=mrhedlund Blir fort många av arten som gör att många andra arter som också behövs i skogen dör.