Var köpa

Jag är på jakt efter "Zip Clips". Jag behöver ett antal till ett par projekt, bland annat en damasklösning jag gör till mina skalbyxor. Dock är det lögn att hitta detta i Stockholm/Nacka. Någon som vet var man kan få tag på såna utan att beställa från exempelvis Shelby?

ZC.jpg

Tack på förhand.

avslutad210712

Gäst
Har du kollat på Naturkompaniet? I Luleå har de i alla fall en hel del plastdetaljer.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
De hade inte på de Naturkompaniet jag besökt, inte heller i de andra butikerna eller ens sömnadsbutiker. Dessa verkar i princip omöjliga att finna. Tack iaf.

OT: Denna tråd hamnade fel, den ska igentligen ligga under Gör det själv. Om det finns någon moderator så får inlägget gärna flyttas.

langby; sa:
Någon som vet var man kan få tag på såna utan att beställa från exempelvis Shelby?

Tack på förhand.
Jag tror inte du ska vara rädd att beställa från t ex Shelby. Eftesom varan du skall köpa ryms i ett vanligt kuvert så kommer frakten inte kosta många kronor.
/Thomas

Dubbel 8 i stället

Är det inte både bättre och snyggare med en dubbel överhandsknop i 8 i stället för dessa?

Thure

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.
hälsingevargen; sa:
arc'teryx butiken i Stockholm har såna.
Tack, jag ska besöka dem snarast möjligt.
TJA; sa:
Jag tror inte du ska vara rädd att beställa från t ex Shelby. Eftesom varan du skall köpa ryms i ett vanligt kuvert så kommer frakten inte kosta många kronor.
/Thomas
Iofs sant, men det känns smidigare att handla i butik.
thureb; sa:
Är det inte både bättre och snyggare med en dubbel överhandsknop i 8 i stället för dessa?

Thure
Det är både en smakfråga och en fråga om funktion. Till det jag ska använda dem till så är detta en betydligt bättre lösning.

Tack än en gång.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.