Var hittar jag den smartaste stolen?

Ja, var hittar jag en sån här stol i Sverige? (bilden är från Globetrotter.de, där finns den iofs)
Jag har slitit ut en sån här av annat fabrikat och den har räddat min rygg på många skärgårdshällar. Jag är inte intresserad av varianten man ska stoppa ett Thermarest i, jag vill hålla liggunderlaget torrt och rent (och helt), och inte heller slita fram det ur kajaken och blåsa upp bara för en lunchpaus.
För mig är det ofattbart att det här inte blir en storsäljare, bekvämare och kompaktare än det mesta. Men jag har letat som fanken på ett antal sport- och friluftskedjor nu och alla ser så beklagande på mig och skakar på huvet. Hjälp!
 

Bilagor

  • stol.jpg
    stol.jpg
    14.2 KB · Visningar: 7,640
Ja, var hittar jag en sån här stol i Sverige? (bilden är från Globetrotter.de, där finns den iofs)
Jag har slitit ut en sån här av annat fabrikat och den har räddat min rygg på många skärgårdshällar. Jag är inte intresserad av varianten man ska stoppa ett Thermarest i, jag vill hålla liggunderlaget torrt och rent (och helt), och inte heller slita fram det ur kajaken och blåsa upp bara för en lunchpaus.
För mig är det ofattbart att det här inte blir en storsäljare, bekvämare och kompaktare än det mesta. Men jag har letat som fanken på ett antal sport- och friluftskedjor nu och alla ser så beklagande på mig och skakar på huvet. Hjälp!

Men Björn varför köper du inte bara en från Globetrotter? Det är enkelt att handla från EUländer.
Själv brukar Tgrejor komma hem till mig före köpta i Sth.
 
Jag har en från http://www.ergolife.se/ men på den går det inte att justera vinkeln mellan sits och ryggstöd såvida man inte tar fram sax och symaskin. Träribborna är rätt hårda (träsmak :cool:) så jag har köpt till en dyna http://www.ergolife.se/?page=view_prod&prod=dyna&lang=se

Några år efter det att jag köpt min Ergolife så hittade jag en bekvämare (mjukare sittyta och med ställbar vinkel mellan sits och ryggstöd) och rejält mycket billigare på Stadium. Att stolen från Stadium heter Everest förvånar nog ingen som varit in på en Stadium butik mer än 1 gång. Men Everest stolen går nog inte att uppbringa längre. Jag hittar i alla fall inte den denna sena timme på Stadiums webbpalts.
edit: rättat skrivfel

Per
 
Senast ändrad:
Seobserver: Javisst kan jag det, inga problem. Nyfiken bara på om dom fortfarande finns i Sverige. Och med lite tur billigare (fast det verkar inte så).

Brune: Den jag nyss slitit ut är en stadiumstol, köpt på rea för 50:-. Mitt bästa friluftsköp nånsin räknat i använda timmar/krona. Men dom finns inte kvar nej. Önskar jag köpt hela lagret...

Klasy: Sambon har den från Naturkompaniet, en bra bit dyrare än mitt kap från Stadium. Dom finns inte kvar där nej, och hennes börjar också bli utsliten.

eos: Ja det är samma stol som på Globetrotter. Men tyvärr lite dyrare än i Tyskland. Få se hur jag gör.

Tack ska ni ha så här långt. Det är märkligt att dom inte säljs överallt. Verkar som att folk inte fattar vitsen med benlösa stolar, man kan sitta bekvämt avslappnad och ha "bordet" runt omkring sig. I stället ser man folk sitta krumryggade på små trebenta pallar dom släpat med, eller lika krumryggade på ett sittunderlag. Jaja...
 
Crazy creek kanske ?

Det finns en stol som heter Crazy Creek 495:- som säljs på http://www.aktivus.se/
det ser ut vara en sådan som du söker. De har webbshop och verkar vara baserade i Malmö.


Observera jag har ingen koppling till ovanstående bolag är dock sugen på en själv.
 
Finns en betydligt billigare variant på pinal.se. Kostar 170 kronor. Hur vadderingen är i i stolen jämfört med Crazy Creek har jag dock ingen aning om.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Napoleon Var hittar jag footprint till mitt NF-tält från 2005? Bo och sova 2
Avslutatmedlemskapx Var hittar jag Bo och sova 2
tommy_b Var hittar jag Karrimat? Bo och sova 3
Fuskobot Var hittar man en bra tarp? Bo och sova 10
Tetraone Var hitta styva, stående tältstänger, ca 12-13 mm diameter? Bo och sova 6
thureb Var köpa impregnerat moskitnät? Bo och sova 4
Graget Så var det detta med sovsäck! Bo och sova 13
tiddelipom Var placera kolmonoxidlarm? Bo och sova 8
Trekkforlife då var det dags för nytt tält! behöver lite hjälp Bo och sova 27
Lasse Nilsson Var köpa lätt billigt uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 36
bengtfalke Var kan man köpa Western Mountaineerings sovsäckar? Bo och sova 5
Winell Var köpa lintillbehör och "clingons" Bo och sova 7
Spinspider Ringstind 2 - var köpa? Bo och sova 1
Vandrare Var kan man klämma på M Hardwear Trango? Bo och sova 2
lizardking Var kan man köpa nya tältpinnar?? Bo och sova 11
gimholt Hilleberg Keron 4GT, var finns det? Bo och sova 5
bodilnylander Var köpa safaritält? Bo och sova 23
patrix Köpa glasfiber/kolfiberstänger, var? Bo och sova 2
mo9jan Var köpa Insulmat? Bo och sova 5
patols Var kan jag prova Vaude Taurus I eller II? Bo och sova 2
xrvjorn Var köpa tältbågar? Bo och sova 11
JonathanW Billigaste vintersäcken? Var? Bo och sova 21
langby Var köpa Bo och sova 6
martin1g Var köper man Coleman tält?? Bo och sova 0
TreeWalker Var på nätet köper man Hillebergtält billigast? Bo och sova 13
Surjamten Tunna liggunderlag - Var? Bo och sova 8
lajh_se Vindskydd - var införskaffas man dem. Bo och sova 16
bergenudd Var finns Mountain Hardwear Trango? Bo och sova 2
gynner Köpa tält - var? Bo och sova 4
Anders M Var hitta aluminiumbågar? Bo och sova 1
Nettan A Var finna Marmot Mach 2? Bo och sova 6
ricke Var köpa Marmot Pinnacle? Bo och sova 2
Vandrare Militärtält, var får man tag i ett? Bo och sova 10
Jonathan Silhutte Down LIght VAR ???? Bo och sova 0
ErikTheViking Var får man tag på stora kupoltält Bo och sova 6
Strmbrg Var tillverkas Hilleberg? (it) Bo och sova 6
wohlin Packtrack, var tog du vägen? Bo och sova 0
Carslöv Tält var det ja.... Bo och sova 4
collberg Var finner man glasfiberbågar till Hillebergtält? Bo och sova 1
Billig och enkel tältväv - var? Bo och sova 0
danbr Eureka-tält och tillbehör, var? Bo och sova 0
var kan man köpa billigare Bo och sova 1
strang3 Hittar inget liggunderlag med mina preferenser!? Bo och sova 7
gundj Jag blir galen, förlåt, hittar inte länk Bo och sova 3
Myhre Hittar inte rätt tält Bo och sova 41
bekkis Tältet hittar du här! Bo och sova 3
jakeplisken Har jag ett bra tält? Bo och sova 16
bundu Bör jag vara bekymrad över dessa skador i mitt tält? Bo och sova 15
Zeeker0 Har jag köpt fel? Bergans Romsdal vs Trysil Bo och sova 5
DoktorGlas Tips om billig underquilt - eller har jag gjort bort mig nu igen? Bo och sova 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.