Köpa tält - var?

Hej,

Är i tält köpartagen och har läst tillverkarnas produktbeskrivningar och recensioner på denna sida tills ögonen blöder :)

Har nog en hyfsad bild av vad jag är ute efter men skulle gärna vilja kunna jämföra de tält jag är intresserad av. Därför undrar jag om det finns någon butik helst i Stockholmsområdet som säljer tält av det större tillverkarna samt att de helst har tälten uppställda så man kan "prova" dem.

Försökte finna denna info via sökmotorn dock utan lyckat resultat.

Sedan tar jag gärna emot tips för ett tält för två rätt långa vuxna med hund ibland som skall användas till fjällvandring året runt och till paddling.

hälsningar

jonas

KG Jonsson !

Går precis i samma tankar och på KG Jonsson får man bra service och priser. Just nu har de REA! Har också kollat om det går att spänna upp tälten, vilket går utomhus vid bra väder.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fler tips:

Butiker med resta tält som jag känner till (förutom KG):
Naturkompaniet Hantverkargatan
Naturkompaniet Sveavägen (den närmast Kungsgatan)
Intersport Drottninggatan
Fliesbergs Sergels torg (har Helsport!)

och förmodligen Playground

Uppsala:
Fjällskog

Var förbi Playground igår. Där låg knappt 10-talet olika HB tält, typ Nammatj, Keron mfl med 10 procents rabatt. Tror knappast det är något problem att där kunna spänna upp tälten och kolla dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips