Vandring utanför Åre

Hoppas någon kan hjälpa mig - vad heter området utanför Åre som ska vara så fint att vandra i? Inte mycket folk skulle det vara och väldigt vackert. Om jag minns rätt var det något med en färg, men det kan var helt fel....
Jag fick förslag på det området av en kvinna i Keb i vintras o borde ha skrivit ner det med tanke på mitt skrala minne.

Inte en färg och ganska långt "utanför", men Skäckerfjällen borde passa in på beskrivningen.

Tack!

Skäcker kanske det var - ser helt underbart ut! Jag är inte mycket för att gå utan led o det verkar bara finnas en så det får nog bli den. Tack för hjälpen båda två. Nu måste en karta inhandlas. FÖr några år sedan fanns det en helt otrolig restaurang i Järpentrakten. Man åt i ett växthus, förstklassig vegetarisk mat. Mmm hoppas den finns kvar.:)

Skäcker kanske det var - ser helt underbart ut! Jag är inte mycket för att gå utan led o det verkar bara finnas en så det får nog bli den. Tack för hjälpen båda två. Nu måste en karta inhandlas. FÖr några år sedan fanns det en helt otrolig restaurang i Järpentrakten. Man åt i ett växthus, förstklassig vegetarisk mat. Mmm hoppas den finns kvar.:)

Numera är det ju Fäviken Magasinet, som gäller när man talar om mat i Jämtland. Garanterat inte vegetariskt!

http://favikenmagasinet.se/

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Just det Kretsloppshuset var det! Det besöket kommer jag inte att glömma så länge jag lever . Det där andra stället är säkert värt ett besök det med, men kanske är det en prisklass högre eller två?

Har ni gått på norska sidan av Grövelsjön? Jag var sugen på det det men fick det beskrivet som ett enormt stenskravel och det är jag inte speciellt förtjust i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips