Vandra –*Sydsverige i dessa årstider.

Är sugen på att sticka iväg på en liten vandring nu så här års. Är det att rekommendera? Jag har tidigare bara vandrat vår/sommar. Är relativt grön.

Jag räds inte kyla eller regn. Sista vandringen var skåneleden. Funderar på Småland eller västkusten.

Jag siktar på en förlängd helg.

Tack på förhand

Daniel

Kanske..

Är sugen på att sticka iväg på en liten vandring nu så här års. Är det att rekommendera? Jag har tidigare bara vandrat vår/sommar. Är relativt grön.

Jag räds inte kyla eller regn. Sista vandringen var skåneleden. Funderar på Småland eller västkusten.>anse

Jag siktar på en förlängd helg.

Tack på förhand

Daniel

Kanske du vill testa mitt favvospår Hallandsleden?

http://www.vandrare.com/pages/hallandsleden-2006.php

Kartor finns på turistbyrån i Halmstad, leden underhålls inte längre, kanske just därför jag gillar den.. inte svår att följa, vindskydd finns lite varstans. Än så länge har jag bara gått södra delen, men sammanlagt é den 38 mil, så lär hålla mig sysselsatt ett tag till :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Låna boken "Vandra i Sverige"
Tror den heter så... där kommer du få info om olika leder.

Börjar dock få några år på nacken...

Höst och tidig vårvandring

skiljer sig inte så mycket från vintervandring utom i avseende på ljuset. Det brukar gå åt fler batterier och kronljus......Blekingeleden är inte nämnd, men väl värd att gå. Att vid en annan årstid gå en känd led åt andra hållet brukar annars vara en variationsväg på närmare håll.
Go tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips