Vandra –*Sydsverige i dessa årstider.

Är sugen på att sticka iväg på en liten vandring nu så här års. Är det att rekommendera? Jag har tidigare bara vandrat vår/sommar. Är relativt grön.

Jag räds inte kyla eller regn. Sista vandringen var skåneleden. Funderar på Småland eller västkusten.

Jag siktar på en förlängd helg.

Tack på förhand

Daniel

Kanske..

Är sugen på att sticka iväg på en liten vandring nu så här års. Är det att rekommendera? Jag har tidigare bara vandrat vår/sommar. Är relativt grön.

Jag räds inte kyla eller regn. Sista vandringen var skåneleden. Funderar på Småland eller västkusten.>anse

Jag siktar på en förlängd helg.

Tack på förhand

Daniel

Kanske du vill testa mitt favvospår Hallandsleden?

http://www.vandrare.com/pages/hallandsleden-2006.php

Kartor finns på turistbyrån i Halmstad, leden underhålls inte längre, kanske just därför jag gillar den.. inte svår att följa, vindskydd finns lite varstans. Än så länge har jag bara gått södra delen, men sammanlagt é den 38 mil, så lär hålla mig sysselsatt ett tag till :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Låna boken "Vandra i Sverige"
Tror den heter så... där kommer du få info om olika leder.

Börjar dock få några år på nacken...

Höst och tidig vårvandring

skiljer sig inte så mycket från vintervandring utom i avseende på ljuset. Det brukar gå åt fler batterier och kronljus......Blekingeleden är inte nämnd, men väl värd att gå. Att vid en annan årstid gå en känd led åt andra hållet brukar annars vara en variationsväg på närmare håll.
Go tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips