Vandra –*Sydsverige i dessa årstider.

Är sugen på att sticka iväg på en liten vandring nu så här års. Är det att rekommendera? Jag har tidigare bara vandrat vår/sommar. Är relativt grön.

Jag räds inte kyla eller regn. Sista vandringen var skåneleden. Funderar på Småland eller västkusten.

Jag siktar på en förlängd helg.

Tack på förhand

Daniel

Kanske..

Är sugen på att sticka iväg på en liten vandring nu så här års. Är det att rekommendera? Jag har tidigare bara vandrat vår/sommar. Är relativt grön.

Jag räds inte kyla eller regn. Sista vandringen var skåneleden. Funderar på Småland eller västkusten.>anse

Jag siktar på en förlängd helg.

Tack på förhand

Daniel

Kanske du vill testa mitt favvospår Hallandsleden?

http://www.vandrare.com/pages/hallandsleden-2006.php

Kartor finns på turistbyrån i Halmstad, leden underhålls inte längre, kanske just därför jag gillar den.. inte svår att följa, vindskydd finns lite varstans. Än så länge har jag bara gått södra delen, men sammanlagt é den 38 mil, så lär hålla mig sysselsatt ett tag till :)

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Låna boken "Vandra i Sverige"
Tror den heter så... där kommer du få info om olika leder.

Börjar dock få några år på nacken...

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Höst och tidig vårvandring

skiljer sig inte så mycket från vintervandring utom i avseende på ljuset. Det brukar gå åt fler batterier och kronljus......Blekingeleden är inte nämnd, men väl värd att gå. Att vid en annan årstid gå en känd led åt andra hållet brukar annars vara en variationsväg på närmare håll.
Go tur!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.