Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vandra från Linköping
- Trådstartare simon_a85
- Start datum
Östgötaledens hemsida: http://www.ostgotaleden.se/ säger det mesta. Bra "brytpunkter" är tex Åtvidaberg, Rimforsa, Boxholm eller Kisa. Om man bara har lite framförhållning så bör det inte vara så svårt att hitta bra transporter även på söndagar. Kruxet på Ö-leden brukar vara att hitta bra sovplatser för långa turer. Sträckorna är dock trevliga, om än lite igenvuxna.
simon_a85; sa:Tack!
Vandrade Bjärka säby - Linköping i helgen. Det var en fin tur om än den gick lite fortare än jag tänkt mig. Lär bli mer östgötaleden framöver!
Jag gick den sträckan i motsatt riktning 1996, men
till Vidingsjö valde jag att gå över militärområdet
istf. på grusvägen (i själva verket fanns ingen
markerad led alls
mellan Vidingsjö och Gamla Linköping på den tiden).
Du kanske inte har märkt att det finns ett Östgötaforum?
Där har sträckorna mellan Rimforsa och Ödeshög diskuterats, cirka 6 etapper totalt. Sträckan mellan Bjärka-Säby och Rimforsa vill jag inte rekommendera.
Varför inte? Jag funderar på att gå Linköping-Kisa (eller reciprokt) i sommar, men om sträckorna är trista kanske jag borde utgå från Rimforsa istället.marmotta skrev:
(---)Sträckan mellan Bjärka-Säby och Rimforsa vill jag inte rekommendera.
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Tack!
Vandrade Bjärka säby - Linköping i helgen. Det var en fin tur om än den gick lite fortare än jag tänkt mig. Lär bli mer östgötaleden framöver!
Tänkte att gå den sträckan någon helg snart. Planen är att åka kollektivt till Bjärka-Säby och gå till Linköping därifrån. Jag undrar lite om någon vet var man ska kliva av bussen för att komma på leden smidigt. Skulle också vara intressant med en uppskattning av längden av sträckan därifrån till t.ex Gamla Linköping.
Skulle tro att bussen stannar vid slottet.
Leden gâr igenom slottets fârhagar och vidare mot Hovetorps hamn och slussar.
Vill man gâ lite längre sträcka sâ kan man börja vid Sätravallen. Jag tror det gâr en buss dit ner oxâ.
Edit: http://www.ostgotatrafiken.se/print...gdstrafik_564-565-566-568-1_070617_080614.pdf
Bussen stannar tydligen uppe vid vägen mot Bestorp.
Men det är inte sâ lângt att gâ för att komma ner pâ leden.
Leden gâr igenom slottets fârhagar och vidare mot Hovetorps hamn och slussar.
Vill man gâ lite längre sträcka sâ kan man börja vid Sätravallen. Jag tror det gâr en buss dit ner oxâ.
Edit: http://www.ostgotatrafiken.se/print...gdstrafik_564-565-566-568-1_070617_080614.pdf
Bussen stannar tydligen uppe vid vägen mot Bestorp.
Men det är inte sâ lângt att gâ för att komma ner pâ leden.
Skulle också vara intressant med en uppskattning av längden av sträckan därifrån till t.ex Gamla Linköping.
I sträcka vet jag inte, men jag tror att det tar ungefär en dag i lagom tempo. Du kan säkert hitta sträckuppgifter på www.ostgotaleden.se.
Klart, fint flygväder, och snack om Östgötaleden... lätt att sakna Linköping sådana här dagar!
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 2 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg