Vagn i fjället med barn?

Hej! Jag undrar om det är någon som har testat gå med kärra/vagn med barn i fjällen? Jag har två stycken som är för små för att gå själv, och jag funderar om exempelvis Nordic Cab eller liknande modell skulle fungera att gå i Abisko-trakten med..

Någon som har någon lösning? Ett av barnen kan man ta på ryggen, men båda går såklart inte. Skulle vara smidigt med någon typ av kärra.

Tveksamt.

Har svårt att se att det skulle gå, tyvärr. Möjligen på kortare funktionsanpassade slingor. Ett tips är att passa på under vårvintern! Mycket lättare att få med två barn i en syskonpulka. Då kan du göra fina dagsturer, glöm inte stighudar bara. Allt finns nog att hyra.

På dagsturer går det utmärkt att bära två barn till den minsta/e är typ året. Den mindre i bärsele på magen den större i bärstol på ryggen.

Rallarvägen och liknande går med joggingvagn skulle jag tro. Lyssna med STF Abisko och Lapplandia i Riksgränsen.

Thure

Klart det går...

Klart att det går att gå med barnvagn i fjällen😀

Bara man har tålamod och en inte alltför känslig vagn så går det bättre än vad man tror.

Det funkar även i snö...😉

Bilagor

• DSC_0231.jpg
    DSC_0231.jpg
    30.6 KB · Visningar: 976
Kanot, ett aternativ?

Vi har varit i fjällen och paddlat med vår son. Rogen är ett bra startställe. Man kan hyra kanot vid Kärringsjön. Man slipper släpa på allt som tillkommer och kan ta sig en längre sträcka utan oändligt slit.

Hej

Jag vandrade till Helags med min då 6 månaders son i en Thule CX1 med jogging hjul fram.
Visste att det skulle vara bökigt men gjorde det som en kul grej att ha testat på.
De jobbigaste tycker jag var alla spångar, de är inte gjorda för vagn :), där fick en lyfta bakänden på vagnen och bara köra på framhjulen och det blir tungt i längden. Annat att tänka på är att ha väldigt lågt tempo, trots fjädring på vagn så blir det väldigt skumpigt för den som sitter i. Och en sista sak som jag minns som lite bökigt är att på vissa ställen är det smalt, dvs stigen har grävt ner sig o då är det för smalt för att köra vagn. Men är en bara förberedd på att det är tungt och jobbigt så är det trevligt :)

Bilagor

• IMG_3060.JPG
    IMG_3060.JPG
    247.9 KB · Visningar: 766

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips