växlar och kompabilitet
- Trådstartare miyata
- Start datum
Undrar om det äår några av er som kan hjälpa till med några frågor jag har. Finns det ngn bra sida på nätet som beskriver hur allt kring växlar drev, kedjelinje mm hör ihop?
Går det att kombinera ett Shimano 8vxl nav med ett två delat vevparti fram?
Tack på förhand
Göran
Här: http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=3946#Shimergo&foo=shimano%20+%20campagnolo%2011-24-2005 får du gott om tips om hur man kan blanda olika system.... Finns det ngn bra sida på nätet som beskriver hur allt kring växlar drev, kedjelinje mm hör ihop?
Undrar om det äår några av er som kan hjälpa till med några frågor jag har. Finns det ngn bra sida på nätet som beskriver hur allt kring växlar drev, kedjelinje mm hör ihop?
Går det att kombinera ett Shimano 8vxl nav med ett två delat vevparti fram?
Tack på förhand
Göran
Blev tvungen att Googla lite och hittade detta Schlumpf. Måste vara det du tänkte på? Fast att hitta prisuppgift hade jag inte ork till. Ett vanligt tvådelat vevparti fram som man kanske redan har är ju i alla fall billigast.Ett bättre alternativ är att skaffa ett tvåväxlat trampnav/lager. Har för mig att det finns en bra schweizisk konstruktion.
Ack, mera Googlande, men här gick jag bet. Hur såg det ut? Enda jag sett är ett speciellt treväxlat nav som hade två kransar.Sachs hade i många år ett duo utanpåliggande som gick bra att kombinera med 3-8växlade nav.
Ack, mera Googlande, men här gick jag bet. Hur såg det ut? Enda jag sett är ett speciellt treväxlat nav som hade två kransar.
Navväxlarna har visserligen överlag bra rykte ang hållbarhet numera, men visst ligger det nåt i det du säger.... inbillar mig oxå att navväxel är svårare fixa/laga om det skulle krångla!