Värmepåsar

Det beror väl lite grann på vad det är du vill veta...
De små som är ganska billiga brukar vara en besvikelse enär de endast håller värmen ~30 min. det finns dyrare och större värmepåsar som håller värmen i några timmar.
Personligen föredrar jag de kolstavseldade handvärmarna; god värme under hyggligt lång tid, dessutom rätt billigt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kommer inte ihåg var jag såg de bra termokemiska handvärmarna, men kolstavseldade kan man köpa på nästan vilken järnaffär, jaktbutik eller motsvarande, som helst. Mina är nog inhandlade på Clas Ohlson för en billig penning.
Jag återkommer om påsarna om ingen annan hinner före.

//B

Efter en lååång minneslucka kan konstateras att Clas Ohlson har ett flertal varianter på handvärmare

Tur att det är sommar snart (i gôtet, vill säga), då behövs inga handvärmare (om man inte befinner sig till fjälls och det är dåligt väder i kombination med att man är litet frusen)

//B
-eller om man så vill //J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips