Vadning över Kaskasjohkka???

Läste på "fjallen.nu" att bron över Kaskasjohkka har rasat!??!! Är det någon som har någe bra tipps på vadningställe över johkken??

(http://www.fjallen.nu/aktuellt/default.asp )

Untitled

Jag gick förra året fråjn Tarfala över topparna Tafalpakte-Tarfalatjåkka och ned i Kaskasavagge.(En väg jag inte rekommenderar med full turpackning)Kaskasjohkka var då lätt att gå över. Jag gick över ca 500 m nedanför kartans "tänkta" vadställe. Där det brett. Jag måste dock påpeka att jag gått senare på året med lågt vatten. Träffade dock en yngre dam förra året som gick denna väg under sitt livs första vandring (mitten juli). Hon tyckte inte att det var något problem.
Men en orösad väg kan ju alltid beroende på väder bjuda på överraskningar.

Mvh Björn

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

petca994@student.liu.se (Peter Caputa)

Gäst
LAGET FORRA ARET

Hejsan!

Vadade kaskasjohka under en fjalltur forra aret. Sahar sag det ut da:

http://www.edu.isy.liu.se/~petca994/bilder/1keb99d8b1.html

Jag skulle inte tro att det blir nagra problem alls. Var bara extra forsiktig som alltid vid vad.

Sjalv laser jag med gladje om alla andra manniskors fjallvandringar i ar. Sjalv har jag ingen mojlighet till nagon sommarfjallvandring i ar.

/Peter Caputa

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips