Utsidans lyft?

En sak som tål att tänka på i förvanlingen av Utsidan är att det gamla forumet hade en ganska unik profil jämfört med andra forum på nätet. VBulletin-forum som ser ut som det nuvarande forumet vimlar det av på nätet, men det fanns bara ett forum som såg ut som det gamla. Tror det kan vara smart ur den synvinkeln att behålla just den delen av "varumärket". En tanke bara.
 

talthoff

Forumvärd
Det gamla forumet var oxå Vbulletin ....det går även att få nya att se "helt annorlunda" ut. Kolla in http://www.alltforforaldrar.se/

Problemet är att underhållet blir ENORMT, det är därför det tagit 7 år innan vi vågade/orkade uppgradera ....

Edit: nu med rätt stavad länk ...

-Thomas
 
Det gamla forumet var oxå Vbulletin ....det går även att få nya att se "helt annorlunda" ut. Kolla in http://www.alltforforaldrar.se/

Problemet är att underhållet blir ENORMT, det är därför det tagit 7 år innan vi vågade/orkade uppgradera ....

Nu har jag inte så mycket erfarenhet av just vbulletin, men kan man inte göra mycket med style sheets i detta också?

I andra kan man ofta flytat runt båda headers, ändra innehåll och det mesta på det sättet.
 

talthoff

Forumvärd
Vet inte hur andra forum funkar, men i VB kan man göra ALLT. Men underhållet blir inte roligt i lång loppet...

T.e.x. så kommer det ju nya funktioner, då måste man merge:a sina mallar med dom nya, aptråkigt och tidskrävande.

-Thomas
 
Plus i kanten...

Det tar en stund att hitta rätt och alla nya funktioner...men nu efter en timmes klickandes hit och dit så ser det Possitivt ut! Utrustningsdetaljen är en kul sak...

Det ser bra ut!

//A
 
Gillar det nya forumet mycket mer än det gamla. Det är denna typ av forum som man är van vid från andra siter.
Väntar bara på att passagen.se skall göra något åt sin bedrövliga forum sida också.
 
Första intrycket

Kommer hem från semestern och loggar in på utsidan och vilken skillnad. Ser mycket kul ut så här efter att bara ha surfat runt i ett par minuter.

Bra jobbat!

Nicke
 
Kalas!

Hejsan,

Har nu kört lite på den nya utsidan. J-klar va bra det blev! Tycker det är lätt att navigera och hitta saker. Hatten av!

Med vänliga hälsningar,
Aina
 

avslutad210712

Gäst
Nu har jag rattat runt på den nya sidan ett tag och inte vet jag om allt fanns från början eller om det bara är att jag har lärt mig att hitta men jag tycker att det blev bättre.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...