Uppgradera CS till CN och GPSer, går det?

Hej!

Jag har City Select7 som jag har använt till mina två 60CS.

Om jag beställer en uppgradering till City Navigator, kan jag då köpa nya 60CSx och använda uppgraderingen dit istället?

Eller kommer uppgraderingen vara låst till mina 60CS?

/Andreas

Du har använt dina två koder. Kört. Men om jag minns rätt kan man köpa till koder för enstaka mottagare direkt från Garmins kartografisida.

"If you would like to obtain additional regions or utilize more than two GARMIN GPS units, you will need to purchase another code for each unit"
[Ändrat av jonasolof 2006-03-11 kl 12:25]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Enligt svenska Garminsidan så kan man inte köpa City navigator löst utan i samband med annan produkt.
"City Navigator går inte att köpa som lös produkt, utan levereras endast tillsammans med ovanstående enheter. City Navigator följer med vid inköp av StreetPilot 2610/2620/2650/2660 samt StreetPilot III och är då fullt upplåst att använda tillsammans med medföljande GPS"
Är det rätt?

Bättre köpa 60CSx med City Navigator. Den kombinationen borde också gå. Tidigare kunde man väl köpa 60C med City Select.

Jag beställde en uppdaterings skiva från Garmin i England, dessvärre så fick jag fel dvd :( Men en ny är på väg!

[inläggstext redigerad av admin]

Betalade via Garmins hemsida och fick en kod för två gpser. Om de går att låsa upp vilka gpser som helst vet jag inte, har ingen ny att testa med.

Man märker att City Navigator är gjorda för de nya gpserna med mera minne. Sverige är nu bara 10 kart "block" på 94Mb totalt.

Att ge tips om sajter att ladda ned piratkopierad programvara anser jag förkastligt. Såvida det inte är en originalprogramvara som fortfarande har låsningen kvar, men är så fallet bör det påpekas. Att Garmin gratis skickar ut DVDn ändrar knappast förhållandet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips