Undvik Naturkompaniet

Hade inte ens försökt!

Jag Hade inte ens försökt att lämna tebax ett par insmorda skodon.
Om jag hade försökt och inte lyckats hade jag bara gillat läget.
Har man smort in dem är de inte längre nya, simple as that!

//tobbe
 
Öppet köp

Jag Hade inte ens försökt att lämna tebax ett par insmorda skodon.
Om jag hade försökt och inte lyckats hade jag bara gillat läget.
Har man smort in dem är de inte längre nya, simple as that!

//tobbe

Jag som gammal gubbe och har tonåringar känner tydligt hur moralen för vad öppet köp är har ändrat sig. Jag fattar mycket väl varför butiker kan vara hårda. Köpa och prova på Öppet köp för att sedan köpa billigare på nätet eller ex köpa ljudanläggning till festen och lämna den i retur efter osv.

Men OBS jag har ingen åsikt om dig och NK utan vill bara visa hur moralen har ändrat sig. Svar jag fått när jag sagt detta i tonårskretsar är alla gör så.
 
Bara för tydlighetens skull (om det nu spelar någon roll): jag ville inte har tillbaka pengar (och alltså inte köpa dom billigare på nätet) utan byta till en annan modell som passar min fot bättre.
Köpa insmorda skor? Definitivt! Dom har i alla fall inte legat och torkat i kartongen. Men okej: kan förstå att det kan vara knepigt för en försäljare att förklara fördelen med vaxade pjucks för okunniga som brukar handla i vanliga skoaffärer.
 
har inte mycket över för nk, service och pris går definitivt inte hand i hand men jag skulle aldrig försöka byta in ett par insmorda kängor.
 
Ta detta som en lärdom...

Min fråga är: Varför man börjar smörja in ett par skor om man vill kunna häva köpet på eller för att byta storlek eller modell? Om man är osäker om dom passar eller inte! Man provar väl skorna innan man gör "åverkan" på dem... (man kan ju inte köpa en kniv t.ex. och smörja in slidan/skaftet eller slipa eggen etc. och sen häva köpet)

Jag förstår inte riktigt detta... sen har man ju förändrat produkten från sitt ursprungliga skick, då har man mycket svårt att häva/byta ett köp! (Sen finns det lite olika företag som även kan vara lite mer eller mindre flexibla och har en god serviceanda) Varan ska vara i samma skick som den köptes i, med alla lappar/manualer och emballage etc. För ställ denna enkla frågan till dig själv: Vill du köpa en vara som inte är i nyskick till nyskick priset?

Naturkompaniet gjorde rätt, ta detta som en lärdom!

Öppet köp – ingen självklarhet

Mvh troswe
 
Lessen, men även jag tycker det är rätt att inte byta in dom. Vad fick dig att smörja in dom innan du testade dom inomhus? Ingen idé att anklaga N K när du klantar dig. Tycker i allmänhet dom är bra.

Sent from my HTC One S using Tapatalk
 
troswe: menar du alltså på fullt allvar, att om en försäljare visade dig ett par oinsmorda skor och ett par insmorda, då skulle du välja dom oinsmorda? Förstod jag dig rätt? I så fall kan jag bara - med all respekt - konstatera att du och jag gör olika val!
 
Skulle jag ta ett par skor på öppet köp (vilket affärer inte är tvungna att ge) skulle jag vara jäkligt aktsam med dem och bara använda dem inomhus för att se hur foten trivs i dem.
Aldrig att jag skulle smörja in dem med medföljande produkt, tänk om jag skulle lämna tillbaka dem och den som köpte dem sedan önskade behandla dem med någon annan produkt?

Och nej, jag jobbar inte på Naturkompaniet, och nej jag tycker varken de är billigast eller bäst.

Och ja, du postar för första gången på Utsidan, att du påstår att du gjort det tidigare från ett annat konto betyder inget. Har du glömt lösen mm till kontot går det att återställa på sidan!
 
Har kängor som jag aldrig har fettat in och kommer inte heller att göra det. Produkten är förändrad från köp så NK gjorde rätt uran tvekan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.