Undvik Naturkompaniet

Snällt av dig. I så fall kan du ju få mina gamla Blundstone i utbyte. Dom är visserligen helt slut i sulan, men ovanlädret har klarat sig förvånansvärt bra efter tio år. Trots att jag - hör och häpna - SMORT IN DEM! Men det har jag ju nu fått lära mig att man inte bör göra. Tack för undervisningen!

Menar du allvar, eller vill du inte höra att folk inte håller med dig? Det är väl ingen som har sagt att du aldrig ska smörja in dina skor, det har dock påpekats att det är olämpligt att göra om du förväntar dig ha bytesrätten kvar. Precis som man ska undvika att ta bort lappar, sy på tygmärken eller göra andra ändringar på plagget.....
Totalt olämplig trådnamn iövrigt, att smutskasta en butik pga din egen tabbe är ju bortom uselt.
 
Tyvärr är jag inte övertygad längre om ovanstående. Utvecklingen av att själv alltid vara perfekt är rätt oroande. Somliga har aldrig gjort fel! Så återväxten av politiker är säkrad.
 
Jag tror inte att TS är ett troll. Det handlar nog mer om en (ungdomlig?) reaktion på att hans avsikt med tråden fick helt motsatt effekt. Alla har vi väl fått smaka på den bittra medicin som dyrköpta läxor har givit oss. I detta fall en dubbel läxa. Hur man sedan hanterar och agerar utifrån den bittra medicinen, är ju alltid ett val som var och en gör. Sarkasm är kanske inte det mest konstruktiva sättet.

Mvh /Joel
 
Jag beställde nyligen ett tält från England och provade sätta upp det inomhus i källaren.
Sedan skickade jag ett mail till butiken och frågade om jag kunde returnera tältet, men i mailet var jag kanske för ärlig och nämnde att det fastnat lite hund/katthår på botten.
Då räknades det som begagnat och de kunde inte ta det i retur, fastän alla lappar och allt fanns kvar.

Tror att det är samma sak här, TS har fipplat med skorna och då räknas de som begagnade.
Samma sak om butiken kan se att skorna använts utomhus t ex.

Kan säga att jag köpte ett par Blundstone 500 på NK i Sundsvall i våras, en bra kunnig tjej som hjälpte mig men de var ju störtsköna från start så :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.