Ryggsäck till lång överkropp?

Hej alla

Jag letar efter en ryggsäck som passar min konstiga kropp. Är 185 cm lång och ca 92 kg tung. Så lite rund och go kan man säga. Mitt problem är att jag har väldigt lång överkropp. När jag har mätt den så är min "torso" ca 62-63 cm. Dessutom har jag lyckats med att bryta båda mina nyckelben under mina 27 år.

Jag har provat massor med säckar, och jag tycker alla är för korta. Beställde hem 2 kartonger ifrån Addnature och Outnorth. Och hur jag är gör så får jag det inte att sitta riktigt bekvämt med packning i på ca 12 kg. Och jag har haft hjälp att ställa in ryggorna.

En säck som jag bara provat lite snabbt är F Kajka, och då va den sådär, men ska nog ge den en chans till och verkligen ställa in den ordentligt. För den har ändå bra inställningsmöjligheter. Men dock ändå tveksam för rygglängden.

Den som hittils har suttit bäst är en Lundhags V8 som jag för tillfället har hemma på öppet köp. Men är ändå inte 100% nöjd. Det ska tilläggas att detta är min första riktiga ryggsäck som jag ska köpa.
En annan säck som va okej är Osprey Xenith och Aether. Dock så har jag bara prövat dom i Large. Har inte hittat någon svensk återförsäljare som säljer den i XL modellen. För det är det jag behöver enligt Ospreys storleksguide. Någon som vet någon som säljer?

Så om folk kunde tipsa mig om bekväma ryggsäckar på runt 70-80 liter som skulle kunna passa mig. Helst så lätt och billigt som möjligt. Men jag har prövat så många nu så jag struntar i om de är lite tyngre. Vill bara att den ska sitta skönt.

Tack för att ni orkade läsa mitt röriga inlägg =)
 
Hej!

Den längsta säcken jag stött på hittills är Arcteryx Altra i storlek Tall. Jag har den i en av de kortaste inställningarna och är 190 och "normalfördelad" ;)

Ta hem en och testa om du orkar, det är en fantastisk säck på alla sätt även i övrigt, en riktig favorit.
 
Hej har du testat Berghaus Ryggsäckar som Vulcan eller Crusader( Dom har alla samma bärsystem). Vet att dom passar för personer med lång överkropp om tar den i Storlek 4.

Med vänlig hälsning,

Walle
 
Hej!

Den längsta säcken jag stött på hittills är Arcteryx Altra i storlek Tall. Jag har den i en av de kortaste inställningarna och är 190 och "normalfördelad" ;)

Ta hem en och testa om du orkar, det är en fantastisk säck på alla sätt även i övrigt, en riktig favorit.

Hmm nee dom har jag inte tittat på än. På Addnature har dom Altra i storlek: Regular/tall, är det denna storleken du menar, eller finns det en storlek som bara heter tall??
 
Mammut Heron 70+ finns på Addnature i Long, för stor för mig som är 176 så jag har beställt en medium..
Riktigt fin säck med bra bärsystem.
(finns billigare i Europa med när du bestämt dig)
 
Jag är 187 cm lång och väger 100 kg, för mig passar haglöf oxo 70 perfekt, man kan enkelt ställa längden på ryggen.



Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
 
Jag letar också efter ryggsäck för personer med längre torso..
Om du tänker ul så är ett alternativ gossamer Gear mariposa i strlk x-large. Även ula equipment ohm 2.0 finns för längre ryggar...
Det tråkiga är att man får köpa grisen i säcken utan att testa...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
danfri Bästa sättet att fästa Gränsfors yxa på ryggsäck med MOLLE? Allmänt om friluftsliv 16
veni Hjälp med att välja rätt Lättvikts Ryggsäck Allmänt om friluftsliv 46
jennakristin Passform ryggsäck Allmänt om friluftsliv 11
veni Vem lämnar en ryggsäck i vildmarken? Allmänt om friluftsliv 7
behedwin packa ryggsäck - vandring - hur gör ni för att få plats? Allmänt om friluftsliv 20
tlundberg Ryggsäck med brutet nyckelben Allmänt om friluftsliv 14
friluftaren Laga ryggsäck Allmänt om friluftsliv 8
Prylgalen Frakta ryggsäck på flygplan Allmänt om friluftsliv 24
hsp SvettLukt av otvättade kläder drar till sig myggor Allmänt om friluftsliv 0
cloc Bil flytt Vakkotavare till Nikkaluokta Allmänt om friluftsliv 0
Moga Göra om SJ-biljett till Resplus? Allmänt om friluftsliv 9
Anders Hermansson Debatt: Måste vi ta bilen till friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 101
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Emilioo "Löparskor" i ofodrat läder till vardags? Allmänt om friluftsliv 16
Moga Ringa till fjällstuga? (Aktse) Allmänt om friluftsliv 7
aliquerer Hamburgare till större sällskap: Muurikka? Annat? Allmänt om friluftsliv 17
Moga Muddus, bilväg till Nammavárre? Allmänt om friluftsliv 8
Emilioo Låga/halvhöga stilrena SKOR HELT i skinn!? (Okej, kanske inte slitsulan). Både till skogsturen och kontoret -- finns de? Allmänt om friluftsliv 24
Johan123 Rulla kanot på kanotvagn - Käringsjövallen till Öster-Vingarna? Allmänt om friluftsliv 18
Bastolin Bruksanvisning till äldre Fjällräven tält. Allmänt om friluftsliv 1
skogstrollet123 En annorlunda lösning till skav? Allmänt om friluftsliv 24
Kimkim Naturälskares förhållande till skogsbruk Allmänt om friluftsliv 19
Nitsson Motsvarigheten till utsidan.se i Norge? Allmänt om friluftsliv 6
veni Hur nöjda är ni med organiserade gruppresor till avlägsna platser, ex. Kilimanjaro? Allmänt om friluftsliv 6
eribur Friluftsutrustning till skola Allmänt om friluftsliv 13
TROY GARNER Anchorage till Fairbanks Allmänt om friluftsliv 0
Dosferra Bussgods - matpaket till kungsleden Allmänt om friluftsliv 1
jochnick Min tur till Keb Allmänt om friluftsliv 0
username2 Alternativ till Sörmlandsleden tidigt i maj? Allmänt om friluftsliv 10
KLAGER I Norge ifrågasätts inträdesavgifterna till Nordkap Allmänt om friluftsliv 16
J88 Liner till sovsäck Allmänt om friluftsliv 19
bastuper Scouting - Gör folk till bättre människor? Allmänt om friluftsliv 69
karin_stal Låktatjåkka tågstation till Trollsjön Allmänt om friluftsliv 0
fjellinden Novemberresa till lugn naturskön plats Allmänt om friluftsliv 0
uldall Resa till Kilpisjärvi Allmänt om friluftsliv 22
B4m6i Sovsäck till hund Allmänt om friluftsliv 20
Jojosurf Nikkaloutka till Laddjujavris nedre båtbrygga Allmänt om friluftsliv 3
skogsflicka Gas till campingkök i Yerevan? Allmänt om friluftsliv 1
federico Bränsle till multibransleköket Allmänt om friluftsliv 34
Hithae Vägen till att bli en äventyrare som nybörjare? Allmänt om friluftsliv 14
Andersgustav Från Utö till Ålö Allmänt om friluftsliv 5
perrypride Tips på 30-årspresent till en vandrare! Allmänt om friluftsliv 20
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
wayhide Batteri till Pannlampa Allmänt om friluftsliv 5
Lajjan Sommarsovsäck till min kvinna? Allmänt om friluftsliv 5
hbgsnix Söker inspiration till vintertur Allmänt om friluftsliv 6
Tetra Idéer till friluftsrelaterat designprojekt? Allmänt om friluftsliv 2
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
danenbananen Bestättning till segelbåt. Allmänt om friluftsliv 3
Deltidseremiten Buss till Treriksröset? Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.