Ultralätt och ultrabilligt?

Är Biltemas gas verkligen så billig idag? Sist jag kollade (nåt halvår sen) så var Jula faktiskt billigare.

Kollade lite snabbt nu och det verkar som priserna är samma nu på 230 g och 450 g i alal fall, men vet inte om Biltema sänkt eller Jula höjt. Eller om jag minns fel och det bara var samma pris förut:)
 
Jo fast din lista är ju inte ultra nånstans. http://en.wikipedia.org/wiki/Ultralight_backpacking

Maten består ju inte direkt av skalade nötter och torkad frukt.

Inte helt UL per definition, men med baspackningens vikt på just över 5700 g och konsumtionsvaror på omkring 3650 g är det ju en mycket lätt 3,5 säsongs packning. (Jag tog mig friheten att flytta bränslet över till konsumtionsvarorna och vattenbehållaren till basvikt.)

Vikten på maten är ju ok, men kaloriinnehållet lågt om man vill gå långt varje dag och skulle vara ute länge.
På en helgvandring blir det inga problem. Skulle tro att det blir lite under 2000 kcal/dag.
 
Är Biltemas gas verkligen så billig idag? Sist jag kollade (nåt halvår sen) så var Jula faktiskt billigare.

Kollade lite snabbt nu och det verkar som priserna är samma nu på 230 g och 450 g i alal fall, men vet inte om Biltema sänkt eller Jula höjt. Eller om jag minns fel och det bara var samma pris förut:)

Dagsaktuellt pris på Biltema var 39:90 för 230 g.
Billigare än TS 59:-, men det finns säkert ännu billigare alternativ.

Som sagt, det går helt säkert att finna alternativ som sparar något hekto och/eller någon hundralapp.

Jag minns att jag såg gas för 29:- i somras, men kommer inte ihåg var.
 
Jo, det brukar ju variera. Men helt klart är ju att man ska kolla på lågprisvaruhusen och inte köpa Primus på bensinmacken (jag tror jag betalade 269 spänn för 450 g Power gas en gång när jag hade glömt gas).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.