ulllinne med axelbreda band-tips?

Jag vandrar helst i merinoull, även på sommaren. Jag har gott om T-shirts, men letar förbrillt efter ett linne med axelbreda band, där banden är breda nog att täcka axlarna så att ryggsäcken inte ligger direkt på huden. Några tips på märken eller onlinebutiker som ni vet har? Damlinne i small.
 
Du får säkert nått köptips så småningom. Men annars så är det ju en klassiker att sätta saxen i t-shirten och göra ett linne med lagom breda band och lagom stor halsringning :D
 
Du får säkert nått köptips så småningom. Men annars så är det ju en klassiker att sätta saxen i t-shirten och göra ett linne med lagom breda band och lagom stor halsringning :D
Jo, jag sitter här redo med saxen om det inte kommer några tips 🙂 Jag tänker ändå att det borde finnas en efterfrågan på denna typ av linnen bland vandrare, och därmed också produkter. Men vi får se.
 
Är de här tillräckligt breda? Jag har inte själva modellen men annat i samma ullkvalitet, och de är det mjukast och sknaste jag haft. Tyvärr inte de mest hållbara - de är väldigt tunna och utan någon stärkande syntettillblandning.

EDIT: min dotter rekommenderar Cubus merinoserie - hon tycker den ärskön mot huden och hållbar. I så fall väldgt prisvärd. Det blir billigare att köpa en långärmad Cubuströja och sätta saxen i den, än att köpa det länkade Aclimalinnet :)
 
Senast ändrad:
Är de här tillräckligt breda? Jag har inte själva modellen men annat i samma ullkvalitet, och de är det mjukast och sknaste jag haft. Tyvärr inte de mest hållbara - de är väldigt tunna och utan någon stärkande syntettillblandning.

EDIT: min dotter rekommenderar Cubus merinoserie - hon tycker den ärskön mot huden och hållbar. I så fall väldgt prisvärd. Det blir billigare att köpa en långärmad Cubuströja och sätta saxen i den, än att köpa det länkade Aclimalinnet :)
Åh tack för båda tipsen! Ska genast spana in. Ja men precis- känns ju sådär att klippa i de dyrare plaggen.
 
Ett par alternativ:



 
Jag vandrar helst i merinoull, även på sommaren. Jag har gott om T-shirts, men letar förbrillt efter ett linne med axelbreda band, där banden är breda nog att täcka axlarna så att ryggsäcken inte ligger direkt på huden. Några tips på märken eller onlinebutiker som ni vet har? Damlinne i small.
Bra inlägg och jag har samma behov. Gick sommaren/höst 2018 gröna bandet. Under början av vandringen och de heta dagarna i slutet av juli gick jag med bar överkropp eftersom jag svettades kopiöst. Jag borde haft något skyddande under axel-remmarna för att jag fick skavsår efter 2 dagar, som sedan var svårläkta undet resten av vandringen. 🤕 Jag hade gärna burit ett tunnt linne typ det som efterfrågas här. Skall testa något av de föreslagna. 👍
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.