Två kartor i 60CS
- Trådstartare martin_b
- Start datum
Har ingen 60:a själv men från menyn på kartbilden borde du hitta något som heter Mapsource info eller liknande. När du väljer det kan du manuellt klicka på vilka kartor som skall synas och om du trycker på meny-knappen bör du kunna välja att slå av hela CitySelect som ligger "ovanpå" din BlueChart.martin_b; sa:Har både ett sjökort och en Cityselect land-karta nerladdad i min 60CS. Kartorna överlappar varandra och nu undrar jag hur man byter karta utan att göra en ny nerladdning från dator.
martin_b; sa:Tack Olav - toppen. Detta forum är ju jätte bra.
Tydligen lägger sig Cityselect alltid "över" sjökortet.
By the way - kan man se hur mycket minne som finns kvar i 60CS efter att man laddat ner flera kartor?
Grundkartan täcks av nedladdade kartor och om de nedladdade överlappar varandra så syns bara den som ligger "överst". Det skulle nog bli för grötigt om man försökte visa flera kartor ovanpå varandra samtidigt på skärmen så man får som beskrivs här i tråden manuellt välja vilken karta man vill titta på utifrån vilken som är lämpligast för aktiviteten man håller på med.irrbloss; sa:En undran bara, kan man inte ha flera kartor synliga samtidigt? Jag har Metro Guide och friluftskartan.