Tröja som tål vind att ha under stads/finjacka?

Hej

Jag har tänkt köpa en julklapp till min sambo. Vi har flyttat till blåsiga Malmö och jag är ute efter en tröja att ha under hennes vanliga kappa/trenchcoat som inte tål någon vind alls. Tröjan bör vara tajt/figursydd, lagom varm och tåla lite vind. Har kollat på nån av märket Houdini på naturkompaniet men jag har svårt att bestämma mig.

Är tacksam för tips!
 
Jag har en Ivanhoe Norsk ylletröja medd Windstopper membran i. Den har en ganska tight passform och är varm och skön. Jag använder den under mina jackor som är ofodrade och som inte tål vind så bra,och jag är nöjd med den kombinationen.

Ivanhoe Tröjan som jag har köpte jag på Stadium för 10 år sedan till halva priset,men den håller fortfarande överraskande bra. Det finns en tröja i varm merinoull med hög Polokrage som heter Female Ivanhoe och som har Windbreaker membran på sidan 16 i Ivanhoes katalog
eller en Eagle Merino Lady WB tröja i merinoull och Windbreaker membran på sidan 8 i Ivanhoe katalogen. Addressen till Ivanhoes hemsida är: http://www.ivanhoe.se/

En annan billig variant på värmande tröja med Windbreaker membran att ha under en kappa kan vara en Jacka Windbreaker Soft från ITAB. Den har microfleece på ytan,sedan windbreaker membran laminerat med mesh närmast kroppen. Jackan kan hittas på www.idefixteko.se. Den finns i färgen röd,som brukar uppskattas av kvinnor.

Det finns förståss hur många hellst tröjor och märken på marknaden att välja ifrån,men anledningen till att jag tipsar om Ivanhoe är att dom har humana priser på sina kläder och från egen erfarenhet väldigt bra kvalitet. Windstopper och Windbreaker är ju inte 100% vindtätt men räcker oftast för att behålla värmen,speciellt tillsammans med Ull som är ett förträffligt värmande material.

Det här är några förslag bara från min sida....Det finns säkert massor av andra förslag från andra Forum medlemmar.

(PS. Ett litet tillägg bara. Jag arbetar inte varken för Ivanhoe eller ITAB. Inlägget är inte skrivet för min ekonomiska vinning,som är obefintligt.DS)


/David
 
Senast ändrad:
Efter som trådstartaren frågar efter någonting som tål LITE vind så skulle jag säga att WS (windstopper) går bort direkt. Klättermusen har en tröja som heter Mithril, snygg och underbar att ha på sig. Ett billigare alternativ är Itabs (idefixteko) Softshell ultimate.

Finns säkert liknande från andra tillverkare men detta är de två jag känner till på rak arm, kolla in dem så förstår du iaf unjefär i vilken riktning jag råder.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
tango Tunn vindtät långärmad tröja Kläder 19
Arvidsjaur Myggsäker tröja och byxor Kläder 3
Silver Fang Långärmad skjorta eller långärmad tröja för vandring Kläder 36
andersmossing Tjock stickad tröja som foder Kläder 8
moa_k40 varm tröja till fjället sommartid Kläder 9
Arvidsjaur Söker en tröja för fjällvandring Kläder 39
Wibrån Fleece/mellanlager-tröja med 2-vägs dragkedja Kläder 5
mindful Vindtät fleece/merino tröja Kläder 4
tlundberg Förstärknings-jacka/-tröja i stället för dubbla fleecetröjor Kläder 11
mårtenm efterlyses: Tröja, merinoull 400g/m2 Kläder 6
andreaze Tröja för vandring Kläder 9
niklaz Erfarenhet av Aclimas Woolnet-tröja? Kläder 20
dave333 Tröja Kläder 1
MrStrumpan Hjälp välja Tröja / Jacka (mellanlager) Kläder 13
Marcus_B Swedteams tröja scott (ull) Kläder 0
A Hamberg Letar efter en smidig fleecejackka/tröja Kläder 0
Lars_P Väst eller tröja/jacka som förstärkningsplagg Kläder 5
Kristina&Neo Patagonia dun tröja - vem säljer sådana? Kläder 16
lleberg Vindtät jacka/tröja, som andas bra? Kläder 17
kfn Klättermusen Mithril-tröja Kläder 4
Martin Fjäderlätt Varm tröja - vad ger bäst värme/vikt? Kläder 98
SodaJesus Hur laga hål i en Lowe Alpine Dryflo-tröja? Kläder 0
Mtess Varm tröja Kläder 20
carvingkimbo Ullfrotté=M90 Tröja? Kläder 7
oleb Stickad tröja med vindfoder.... Kläder 10
MickeD Varm fleece-tröja Kläder 18
Nurcahyo Fleece tröja med luva?! Kläder 4
Vintervilan Jacka som tål att "bröta" igenom tät granskog? Kläder 13
Helosun Skaljacka som tål att bära ryggsäck. Kläder 5
Xacoon Smidiga läderhandskar som tål lite? Kläder 14
snowdog North face regnkläder- hur mycket vatten tål dessa? Kläder 23
MarkusN Regnbyxor att vandra i/vandringsbyxor som tål regn? Kläder 10
hd regnklader som tål stryk Kläder 17
Blander Sandaler som tål vatten? Kläder 12
fitur Test och övervägning av lätt vind/skaljacka Kläder 2
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
AndersOleander Vind och regnjacka Kläder 23
Rickard Falkenäng Värme utan vind Kläder 10
Dannesten Vind/regn/skydd Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.