Tunn vindtät långärmad tröja

Var ute i helgen nära havet och det var varmt i luften men kraftig sval vind och kände att det som varit lagom vore en tunn, långärmad, oisolerad vindtät tröja. Inte så tjock som en windstopper-fleece utan mer som en tunn vindtät underställströja eller en som en vindtät funktions-/träningströja. Jg kan inte minnas att jag sett något ditåt.

Finns vad jag söker efter?

Tacksam för tips!

/Patrik
 
Jag brukar ha en tunn vindjacka i de lägena, jag gillar att kunna fälla upp en huva om det blåser kallt i nacken. Annars tänker jag att vindtäta tröjor borde gå att hitta på avdelningen för cykelkläder.
 
Craft har underställströja med vindblock, om det är vad du menar? Sök efter Craft Active Extreme, t ex här:
https://www.amazon.se/Craft-AKTIV-E...lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=ANU9KP01APNAG

Nja, inte riktigt, dels ser den varm ut och dels är den väl bara vindtät på mage och rygg men INTE ärmarna?
Jag hade hellre sett en ofordrad och i samma vindtäta matrial på rygg, mag och ärmar.
Cyeklplagg kanske skulel vara något, som tidigare tipsats om. Får söka lite på det men tipsa gärna vidare.

/Patrik
 
Tackar för tips men de två senaste är jackor och jag hade hellre önskat en tröja utan blixtlås.
Fortsätt tipsa!

/Patrik
 
Låter som en omöjlig ekvation med tröja plus vindtätt material. En tröja måste väl kunna stretchas för att kunna kläs på. Och vindtät material är väl ostretchbart och i typ nylon eller liknande. Svårt att se något annat än nåt jackliknande.

Äger flera såna runt 100g inköpta på decahtlon. Fanns på cykel och löpavdelningen.

Vindsäck finns ju också, men kanske inget man går omkring i :D
 
Får en flashback till när seklet var ungt och @Raskesven sjöng huggarblusens lov här på Utsidan...
Själv har jag ofta en 35 år gammal Dobsom R90 löpartröja med kort dragkedja (typ huvlös anorak) i tidstypisk knallila som vindskydd. Tar ingen plats, varken i packning eller på kroppen. Klättermusen Mithril när jag vill verka märkesmedveten och nånting jackaktigt från ITAB när huva känns viktigt. Gillar R90:n bäst av de tre, bonus för att den har zipoff-ärmar - hög mångsidighet.
 
Nja, inte riktigt, dels ser den varm ut och dels är den väl bara vindtät på mage och rygg men INTE ärmarna?
Jag hade hellre sett en ofordrad och i samma vindtäta matrial på rygg, mag och ärmar.
Cyeklplagg kanske skulel vara något, som tidigare tipsats om. Får söka lite på det men tipsa gärna vidare.

/Patrik

En tröja som fanns längre ner på den sidan ser intersant ut

Men lite oklart om var den verkligen är vindtät och var den är "vindavvisande"...

/Patrik
 
Houdini har en t-shirt som kallas weather tee.
Den är som en busarong med knäppning av en knapp vid halsen. Att ha över andra kläder. Tar extremt liten plats och skyddar mot vid och lite regn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bico Tunn och lätt vindjacka för sommarhalvåret? Kläder 16
Moga Seglarstövlar tunn sula? Kläder 7
Listigaräven Ullunderställströja, modell slitstark men tunn. Kläder 14
SLMT Tunn jacka Kläder 9
Lasse Åbom Val av tunn dunjacka? Kläder 12
bredviken Tunn dunjacka!? råd önskas Kläder 38
Alvide coolmax vs tunn ullstrumpa Kläder 7
jasainc Tunn dunjacka under skaljackan? Kläder 3
mange85 Lätt och tunn jacka i tropiskt klimat - Singapore Kläder 4
Janne harr Tunn Jacka Kläder 17
EvaR Tunn och varm fleecejacka, finns det? Kläder 10
srpp tunn och enkel softshellsbyxa? Kläder 16
bigfish Tunn GoreTexjacka? Kläder 15
tango Byxor att cykelpendla i, vindtät, vattenavvisande fram, stretch bak, signalfärgade Kläder 10
Smogz Jacka (vindtät, andas bra, torkar snabbt) Kläder 19
tango Vindtät, ofordrad vattenavvisande gul cykel-jacka, 2 fickor, hel dragkedja Kläder 20
mindful Vindtät fleece/merino tröja Kläder 4
Wibrån Vindtät men ventilerande jacka finns den? Kläder 12
Mr_Mathias Vatten/vindtät toppluva? Kläder 10
Razzle-Dazzle Vindtät/varm underställs kallsong? Kläder 10
lleberg Vindtät jacka/tröja, som andas bra? Kläder 17
vandrarmalin Vindtät mössa - vilken? Kläder 16
DraZ Billiga soft shells / vindtät fleece? Kläder 10
zzeezz Vindtät flecee? Kläder 11
realout Proffsig, vindtät balaclava? Kläder 7
tjolanta Vindtät fleecejacka Kläder 8
Vindtät skjorta? Kläder 2
Silver Fang Långärmad skjorta eller långärmad tröja för vandring Kläder 36

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.