Trangia Multifuel

Har försökt hitta erfarenheter från nån som använt Trangias egen multifuel-brännare ända sen mitt Trangia Arctic vandrat vidare. Verkar svårt , ibland börjat tvivla på att det överhuvudtaget existerar, men hittade det på en norsk webaffär i veckan.

Några erfarenhter : ljudnivå , är pumpmekanismen även här helt i metall , läckage .. ?
 
Re: Nja ..

goser; sa:
inte enligt Trangia :

http://www.smelinkweb.com/imagelibrary/1465/multifuel.jpg

(se under "tillbehör " på trangia.se )

Det är en nova-brännare med tillbehör som monterats i en liten kopp som passar i Trangias vindskydd (ej att förväxla med Optimus adapter, som fungerar sämre). Jag har använt både Trangia multifuel och kap-brännaren.

Den största fördelen mot Kap är vikten och snabbare förvärmning. Annars gillar jag Kap bättre - högre effekt och lägre ljudvolym.

Mvh,

//J
 

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
Trangia multifuel er Nova i spesialkopp for Trangia som beskrevet lenger opp i tråden.

Men hvor ille er det med ditt KAP? Det finns reservdelar!

Pumpleder gør du selv, pakninger kan kjøpes i en maskinaffær, reserve brenner kan skaffes....

jeg skulle ønske at jeg hadde et KAP selv, men Mr. Finn hadde lagd ner innan ,jag hann kjøpa. Jeg er vel nøyd med min Nova.

dsk
 
Köket ( som var Trangia Arctic, alltså innan n´Gunnar blev anmodad att byta namn) började läcka i Kinnaur i Himachal Pradesh. Omöjligt att reparera på plats, omöjligt att få transportera tillbaka på ett plan. Sorgligt.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips