Trangia Multifuel

Har försökt hitta erfarenheter från nån som använt Trangias egen multifuel-brännare ända sen mitt Trangia Arctic vandrat vidare. Verkar svårt , ibland börjat tvivla på att det överhuvudtaget existerar, men hittade det på en norsk webaffär i veckan.

Några erfarenhter : ljudnivå , är pumpmekanismen även här helt i metall , läckage .. ?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Nja ..

goser; sa:
inte enligt Trangia :

http://www.smelinkweb.com/imagelibrary/1465/multifuel.jpg

(se under "tillbehör " på trangia.se )

Det är en nova-brännare med tillbehör som monterats i en liten kopp som passar i Trangias vindskydd (ej att förväxla med Optimus adapter, som fungerar sämre). Jag har använt både Trangia multifuel och kap-brännaren.

Den största fördelen mot Kap är vikten och snabbare förvärmning. Annars gillar jag Kap bättre - högre effekt och lägre ljudvolym.

Mvh,

//J

Trangia multifuel er Nova i spesialkopp for Trangia som beskrevet lenger opp i tråden.

Men hvor ille er det med ditt KAP? Det finns reservdelar!

Pumpleder gør du selv, pakninger kan kjøpes i en maskinaffær, reserve brenner kan skaffes....

jeg skulle ønske at jeg hadde et KAP selv, men Mr. Finn hadde lagd ner innan ,jag hann kjøpa. Jeg er vel nøyd med min Nova.

dsk

Köket ( som var Trangia Arctic, alltså innan n´Gunnar blev anmodad att byta namn) började läcka i Kinnaur i Himachal Pradesh. Omöjligt att reparera på plats, omöjligt att få transportera tillbaka på ett plan. Sorgligt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips