Tråd för klimatdebatt

Av det lilla jag läst på bloggen så är det ingenting som jag behöver fördjupa mig i.
Tack @niking, för länken till bloggen, och om bloggen är exempel på var du inhämtar kunskap så förstår jag ett och annat nu.
Inte om du vill fortsätta tro på myterna om koldioxiden är den enda orsaken till global uppvärmning. Men vill du däremot bredda perspektivet i klimatfrågan så är det en god startpunkt!

Inte om du vill fortsätta tro på myterna om koldioxiden är den enda orsaken till global uppvärmning. Men vill du däremot bredda perspektivet i klimatfrågan så är det en god startpunkt!
En person som skriver följande...
1767037234406.png

...kan ju inte bli trovärdig.

Jag har tittat lite mer i bloggen och står fast vid att det finns en hel del gott och blandat där som i alla fall jag inte ser som "samlad fakta om att människan inte påverkar klimatförändringarna". Det är lite för mycket rättshaverist i texterna.

Nädu @niking, kom med mer fakta. Det kan inte bara vara denna blogg du hämtar din kunskap ifrån?

Under tiden så följer jag den samlade vetenskapen som bygger sina teorier och uttalanden på fakta. Viktigt är dock att komma ihåg att vi inte vet vad framtiden har att erbjuda. Vi vet bara att om vi fortsätter som nu så ser det inte så bra ut.

Det kanske är så att vi inte kan övertyga varandra, och i så fall är det så. Du behöver inte länka till fler faktakällor.

Jag avslutar med att säga att koldioxid inte är den enda källan till global uppvärmning. Ber om ursäkt om jag antytt det, men den bidrar mycket.

Hur som helst så önskar jag dig ett Gott slut och Ett Gott nytt År när det kommer.

Aktuellt

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.

Streamade naturupplevelser: Tre tips för lata mellandagar

Under året som gått har många nya naturfilmer och -serier släppts. Vi tipsar om några härliga äventyr att följa med på från soffan!

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!
Tråden blir bara en länksamling om man bara bombar med länkar utan att kommentera eller bjuda in till nåt att diskutera kring. Det är ju trots allt ett diskussionforum.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips