Tråd för klimatdebatt

Still Alive: Något bättre än det jag skrev har jag inte. D.v.s jag accepterar osäkerheten i fördelningen mellan olika komponenter som orsakar klimatförändringar.

Råkade springa på denna intressanta läsning, med lite vidare perspektiv på utvecklingen (ekonomiska, biologiska m m) än de allra mest direkta konsekvenserna av klimatuppvärmningen. En del väl inom fokus för Utsidans intresseområden.
Förhoppningsvis kan vi enas om att bedöma Världsbanken som en seriös källa, utan i varje fall vad en del här i tråden klassar som "vänsterdriven" alt. "alarmistisk" agenda (jag vore ju mer benägen att ta höjd för motsatsen).

Man kan tro att om man väljer "rätt" i affären så gör vi alla både klimat och miljö en tjänst, men är det verkligen så enkelt ?

nej jag är inte rädd för klimatförändringarna, men däremot för microplaster i kroppen, som svenskan skriver om idag.

Bilagor

• Microplast.png
    6.8 MB · Visningar: 22
  • Micro2.png
    Micro2.png
    4.7 MB · Visningar: 23
  • micro3.png
    micro3.png
    7.8 MB · Visningar: 24
  • micro4.png
    micro4.png
    1.1 MB · Visningar: 20

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips