Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tråd för klimatdebatt
- Trådstartare Gamla_Sverige
- Start datum
Och vad är svaret på sista delen av frågan "har du förslag på en bättre metod att bedriva forskning kring klimatförändringarna"?Kika på inlägg #359, sista stycket.
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Still Alive: Något bättre än det jag skrev har jag inte. D.v.s jag accepterar osäkerheten i fördelningen mellan olika komponenter som orsakar klimatförändringar.
Råkade springa på denna intressanta läsning, med lite vidare perspektiv på utvecklingen (ekonomiska, biologiska m m) än de allra mest direkta konsekvenserna av klimatuppvärmningen. En del väl inom fokus för Utsidans intresseområden.
Förhoppningsvis kan vi enas om att bedöma Världsbanken som en seriös källa, utan i varje fall vad en del här i tråden klassar som "vänsterdriven" alt. "alarmistisk" agenda (jag vore ju mer benägen att ta höjd för motsatsen).
Förhoppningsvis kan vi enas om att bedöma Världsbanken som en seriös källa, utan i varje fall vad en del här i tråden klassar som "vänsterdriven" alt. "alarmistisk" agenda (jag vore ju mer benägen att ta höjd för motsatsen).
Man kan tro att om man väljer "rätt" i affären så gör vi alla både klimat och miljö en tjänst, men är det verkligen så enkelt ?
forskning.se
Ekologisk mat är sämre för klimatet - forskning.se
Ekologiskt odlad mat har mycket större klimatpåverkan än konventionellt producerade livsmedel. Anledningen är att ekologiskt kräver större markarealer, enligt en internationell studie från bland annat Chalmers.
avslutat260323
Avslutat
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Dela: