Tråd för klimatdebatt

Fakta biter inte på vissa i tråden. Dessutom kan en del aldrig erkänna att de har fel.

IPCC gör så gott de kan.

Just fakta är väl just det IPCC har förvrängt ?

Min personliga gissning är att det beror på att vissa i organisationen inte förstått vilken kostym dom förväntas ha på sig och inte kunnat hålla sig till att sammanställa utan skenat i väg och i stället vilja skapa opinjon.

Felaktigheterna hos FN och IPCC är av grotesk storlek och genomsyrar organisationen. Det kan inte vara några enskilda personers verk. Då hade andra sagt ifrån. Jag är öppen för att det kan finns bakomliggande motiv. Vet inte vad. En möjlighet är pengar:

Indiens premiärminister kräver 1000 miljarder dollar i skadestånd från rika länder. Det efter att IPCC slog fast att det är klimatförändringarna som ligger bakom naturkatastrofer. (Någon ökning av naturkatastrofer har inte konstaterats.)

Källa: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utrikesbyran-skurkarna-i-glasgow

Senast ändrad:
Still Alive: Andra stycket. Läs därefter första stycket.
Menar du på fullt allvar att t ex mitt minne av vilket väder JAG upplevt över mina 53 år är tillförlitligare än de globala väderdata som finns 150 år tillbaka i tiden. För att veta hur det globala klimatet förändrats måste man ha data från hela klotet. En enda människa befinner sig bara på ett ställe åt gången.

Felaktigheterna hos FN och IPCC är av grotesk storlek och genomsyrar organisationen. Det kan inte vara några enskilda personers verk. Då hade andra sagt ifrån. Jag är öppen för att det kan finns bakomliggande motiv. Vet inte vad. En möjlighet är pengar:

Indiens premiärminister kräver 1000 miljarder dollar i skadestånd från rika länder. Det efter att IPCC slog fast att det är klimatförändringarna som ligger bakom naturkatastrofer. (Någon ökning av naturkatastrofer har inte konstaterats.)

Källa: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utrikesbyran-skurkarna-i-glasgow
Din källa stämmer inte så väl överens med det du skrev. Försöker du vilseleda oss?

Still Allive: Lita på 53 års liv som förhoppningsvis hängt med mer än bara hemmavid. Före ca
milleniumskiftet kan man lita hyfsat på andra i klimatfrågan, därefter får man bli selektiv. Kika på observationer som inte har valts ut med ett syfte. Det går att få ihop en bild av klimatet och dess konsekvenser från istiden till nutid.

Vad är oklart med inlägg #574?

Nilssa: Nej, efter det som framkommit om medveten manipulation och lögner är FN/IPCC totalt ointressanta. Varför ha de ljugit och manipulerat så hejdlöst?

Aktuellt

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 8 kommentarer

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips