Tips på tält under 1000 kr

Mina föräldrar tänker skaffa ett tält och frågade mig om råd. Det ska användas främst på semestern (sommaren) till 2 med plats för 3.
Det blir nog mest i skogen. Vikten är inte så viktig, det kommer inte att bäras för långt ändå. Smärtgränsen går runt 1000 kr. Allt är egentligen en förbättring jämfört med det takåstältet som brorsan fick när han var 10 (-91).

Någon som kan hjälpa mig med förslag.
Niklas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Campus Sherpa ser ut som ett bra tält men man vill gärna se det först.
Har någon provat Mckinley Dakota eller Everest Travel 4. Jag har några mil till närmaste butiker annars hade jag redan kollat på de tälten.

Travel 4 från Everest är slut överallt vad jag vet. Kanske de kan skicka det från en annan butik om det ligger nått kvar och smyger nånstans, men på lagret är det slut iallafall.

en kompis till mig har Campus Sherpa, han är nöjd. Enligt honom är det ett av de bästa han haft. Själv har jag aldrig haft ett sånt

Det blev ett mckinley seward 3 mannatält. Vi valde det mest för prisets skull, nersatt till först 1000 och sen till 800 eftersom det var en reva i packpåsen!. Ska ut och paddla med brorsan nästa vecka så då får vi se om det funkar.
Själv tänker jag nog köpa ett bergans kompakt. Men det dröjer nod en månad till när pengarna trillar in.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips