tips på ryggsäck med vätskesystem

Nybörjare här. Jag har sökt på nätet efter ryggsäckar med vätskesystem. Jag vill inte ha de små ryggsäckar som verkar vara poppis just nu utan är intresserad av ryggsäck typ 20-25 liter och vätskesystem därtill

Någon som vet? Vill börja med dagsturer än så länge.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Det finns många 20-30 liters dagturssäckar som är förberedda för vätskesystem men där själva vätskesystemet får köpas separat. Exempelvis Ospreys Talon/Tempest serie Tempest 30, Tempest 20. Jag har haft en Talon 44 i ett par år som jag är helnöjd med, det är den ryggsäck jag använder allra mest.

Du kanske endast är intresserad av ryggsäckar där vätskesystemet följer med från början?

tack för eran tips. Min tanke är att min ryggsäck ska ha vätskesystem inne i ryggsäcken. Jag har kollat på sporthusen på 25 liters och många av dem har en "datorficka" men inga hål utifrån där jag kan dra slangen ifall jag skulle kunna köpa vätskesystem separat.

christoffer. jag har kollat på din ryggsäck men kan inte se om det finns hål för slangen?

Det finns många 20-30 liters dagturssäckar som är förberedda för vätskesystem men där själva vätskesystemet får köpas separat. Exempelvis Ospreys Talon/Tempest serie Tempest 30, Tempest 20. Jag har haft en Talon 44 i ett par år som jag är helnöjd med, det är den ryggsäck jag använder allra mest.

Du kanske endast är intresserad av ryggsäckar där vätskesystemet följer med från början?

Jag har spanat på Tempest 20 http://www.outnorth.se/osprey/tempest-20#MysticMagenta tack vare tips av dig.

Ska fundera på den..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips