tips på ryggsäck med vätskesystem

Nybörjare här. Jag har sökt på nätet efter ryggsäckar med vätskesystem. Jag vill inte ha de små ryggsäckar som verkar vara poppis just nu utan är intresserad av ryggsäck typ 20-25 liter och vätskesystem därtill

Någon som vet? Vill börja med dagsturer än så länge.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det finns många 20-30 liters dagturssäckar som är förberedda för vätskesystem men där själva vätskesystemet får köpas separat. Exempelvis Ospreys Talon/Tempest serie Tempest 30, Tempest 20. Jag har haft en Talon 44 i ett par år som jag är helnöjd med, det är den ryggsäck jag använder allra mest.

Du kanske endast är intresserad av ryggsäckar där vätskesystemet följer med från början?

tack för eran tips. Min tanke är att min ryggsäck ska ha vätskesystem inne i ryggsäcken. Jag har kollat på sporthusen på 25 liters och många av dem har en "datorficka" men inga hål utifrån där jag kan dra slangen ifall jag skulle kunna köpa vätskesystem separat.

christoffer. jag har kollat på din ryggsäck men kan inte se om det finns hål för slangen?

Det finns många 20-30 liters dagturssäckar som är förberedda för vätskesystem men där själva vätskesystemet får köpas separat. Exempelvis Ospreys Talon/Tempest serie Tempest 30, Tempest 20. Jag har haft en Talon 44 i ett par år som jag är helnöjd med, det är den ryggsäck jag använder allra mest.

Du kanske endast är intresserad av ryggsäckar där vätskesystemet följer med från början?

Jag har spanat på Tempest 20 http://www.outnorth.se/osprey/tempest-20#MysticMagenta tack vare tips av dig.

Ska fundera på den..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips