Tips på bra/god frystorkad mat?

Bejaka försvaret

http://www.nickes-overskott.se/store/agora.cgi?cart_id=886464.18005*fM87e7&next=10&product=camping

Dom har diverse frystorkat. Försvarets. Käkade dom i lumpen och föredrog dom framför guldburk iaf. femton spänn.
Annars kan ju viktgalningar prova nödlivsmedel oxo. Brukar själv kasta i mig en kaka om man blir sen på jobbet eller när man går i skogen. Smakar som mariekex men är ungefär 1.5cm tjocka. Helt klart prisvärda, går säkert att koka med torkade hallon så man får gröt. tio spänn.(dyr frakt!)

Kolla på http://www.mil-con.se/default.asp?url=http://www.mil-con.se/contenta/shop.viewProduct.asp?pr_id=453

MH

Amerikanska Mountain House var förträffligt käk. Bara att hälla i varmvatten och vänta några minuter. Vissa rätter smakade som restaurangmat, särskilt Sweet & Sour Pork och Lasagne. Dock, om de nu finns att få tag i i Sverige så är de förmodligen hyfsat dyra, de kostade $4.50 i Anchorage.

/P

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: DYRT!

Vandrare; sa:
är det någon som vet var i Sverige man kan köpa Nestlé mjölkpulver? (OK, Nestlé borde bojkottas, jag vet.) 3.5% fett! mycket godare i kaffet än dito Semper.

/Snål Besserwisser

I malmö, möllevångstorget finns det massa turk/arab butiker som säljer det billigt !

Köp REAL Turmat i Norge!

Den välsorterade friluftsbutiken XXL i centrala Oslo (ligger alldeles vid en tvärgata till Karl Johan), säljer REAL Turmat för 40 NOK (c:a 44 SEK).
Jag har inte hittat något lägre pris på deras mat än detta.

Har varit där och bunkrat käk för 800 NOK och de hade REAL's alla olika smaker. Bäst-Före-Datum var 2009 på de flesta rätterna (det fanns några enstaka med 2006).

//Mikael

Köpte Wildlife denna sommaren och värre smörja har jag aldrig ätit. Allt smaka överkokt risgrynsgröt.

Mitt tips som räddade turen är Abbas thai tonfisk. Inte torrmat iochförsig. Levererar i en alupåse likt wildlife om 200g. Det är tonfisk i grön eller röd curry. Denna serveras med fördel till couscous. Mums. Pris 18lr / påse. (varning: röd curry är riktigt bett i)

Skall prova Real nästa gång.

niben; sa:
Köpte Wildlife denna sommaren och värre smörja har jag aldrig ätit. Allt smaka överkokt risgrynsgröt.

Mitt tips som räddade turen är Abbas thai tonfisk. Inte torrmat iochförsig. Levererar i en alupåse likt wildlife om 200g. Det är tonfisk i grön eller röd curry. Denna serveras med fördel till couscous. Mums. Pris 18lr / påse. (varning: röd curry är riktigt bett i)

Skall prova Real nästa gång.

Abbas thai tonfisk är inte o leka med. Köpte den starka varianten och den var stark, riktigt stark. Gillar man stark mat så är det kanon ihop med lite nudlar. Detta var min lunch vid sylarna förra året. God spis!

MSR-mat.

Vet att MSR har haft (hittar inte dom på deras sida) super god frystorkad mat! Den var inte bara god den var ekologisk och förpackningen var i ett miljövänligare material än aluminium. Maten var mycket god och kryddig!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips